Logo

Offisell tråd - Yamaha RX-V1800, RX-V3800

Skriv et svar
11/25/2007 9:29:31 PM #31 av 69
For dere som ikke har fått det med seg

Test av RX-V1800:
http://www.lsound.no/webedit_files/83/y ... -v1800.pdf

Test av RX-V3800:
http://www.lsound.no/webedit_files/83/2 ... -v3800.pdf
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/9/2007 3:14:30 PM #32 av 69
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3697&p=50
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/14/2007 5:44:31 PM #33 av 69
I denne testen sammenlignes reciveren med Pioneer VSX-LX60 og Harman/Kardon AVR 347. 3800 ble testvinner.

Les testen her:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... id=3703&p=
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/23/2008 10:34:52 PM #34 av 69
Postet av: kurtskjold
hei jeg har en rx-v1400 som jeg er veldig fornøyd med,men som dere vet er det mye nye formater ute.
så jeg lurer på hva jeg kan forvente meg å få for en sånn reciver nå som jeg mulig må selge den.
har lurt på hva jeg skal kjøpe nytt rx-v3800 eller pioneer vsx-lx70 de koster det samme,men er de like god,hvem er best på film,spill,musikk ?????????

noen som kan tipse

hilsen kurt skjold

kurtskjold@hotmail.com
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/23/2008 10:50:41 PM #35 av 69
Postet av: Rune
Jeg solgte min RXV-1500 for 4000 for litt over ett år siden. Jeg vil anslå en plass mellom 2-3000.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/23/2008 11:14:48 PM #36 av 69
"kurtskjold" skrev:hei jeg har en rx-v1400 som jeg er veldig fornøyd med,men som dere vet er det mye nye formater ute.
så jeg lurer på hva jeg kan forvente meg å få for en sånn reciver nå som jeg mulig må selge den.
har lurt på hva jeg skal kjøpe nytt rx-v3800 eller pioneer vsx-lx70 de koster det samme,men er de like god,hvem er best på film,spill,musikk ?????????

noen som kan tipse

hilsen kurt skjold

kurtskjold@hotmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Hei Kurt!

Først og fremst er dette to meget gode recivere, jeg har ikke fått hørt på Pioneer, men eier lillebroren Yamaha RX-V1800. Det jeg kan si er at den spiller med trøkk og engasjement. Yamaha spiller med en god presisjon og vokalen kommer tydelig fram. Tilkoblingsmessig er det heller ikke noe å utsette på med blant annet 4*HDMI og 4*optisk.

Hjemmekino har testet blant annet Yamaha og Pioneer (RX-V1800 og Pionner LX-50) mot hverandre der Yamaha går ut med en knepen seier.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/12/2008 12:05:02 AM #37 av 69
Postet av: Rayteck
Hei,

Etter å ha hatt en Yamaha RX-V795aRDS noen år, som jeg har vært svært fornøyd med, er det nå på tide å kjøpe inn en ny generasjon Yamaha. RX-V3800 frister mye. Siden jeg kjøpte den forsterkeren jeg har nå, har det kommet ut en del nye lydformater osv. I denne forbindelse er det en ting som forvirrer meg litt. Jeg registrerer at det brukes ord som "Støtte" om de nye formatene Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS HD og DTS-HD Master Audio. Hva betyr egentlig dette?

Betyr det at forsterkeren har innebygget dekoder for lydformatene, eller betyr det bare at den kan spille av fra en ekstern dekoder? Hvis den ikke har dekoder for de nye formatene, så trur jeg kanskje jeg venter til neste generasjon forsterkere fra Yamaha kommer :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/12/2008 9:27:37 AM #38 av 69
Postet av: Torja
Forsterkeren har innebygget dekoder for alle lydformatene i tillegg til MPCM. Kan motta signalet over HDMI som bitstream(dekoder signalet selv) eller MPCM (signalet er ferdig dekodet i avspiller). :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/12/2008 10:14:25 PM #39 av 69
Postet av: Rayteck
OK, takk for svar. Da blir det kanskje en sånn en etter hvert :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/14/2008 4:34:51 PM #40 av 69
Postet av: Oddemannen
Kjære forum!

Er det noen som kan fortelle meg hvordan receivere som er "på nett" fungerer?

Jeg lurer på om man kan streame musikk fra pcen trådløst til receiveren?

Hve er det som evt begrenser hastigheten i mellom receiver og pc? sendes filene direkte fra pcens trådløse nettverkskort og til receiver, eller går dette gjennom routeren til nettverket?

Jeg har tenkt på å kjøpe meg en yamaha rxv 3800, noen som har spesifikk kunnskap om denne forsterkeren opp mot de spørsmålene jeg har stilt?

Håper på at en av dere spesialister kan gi meg svar på dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/28/2008 9:38:08 PM #41 av 69
Postet av: Hpn65
Jeg har skaffet meg en Rx-V2700 (og den er vel nesten helt lik 1800 og 3800) og har følgende spørsmål?

Oppskalerer receiveren TV signal - så lenge signalet kommer via Hdmi-inngangen?

På teknisk spekk på 1800, 2700 og 3800 står det: "Video oppskalering (480i/576i til 720p/1080i) på HDMI-utgang"
Har koblet rikstv-dekoderen via HDMI inngang - men jeg opplever at når jeg går inn i menyen for å sette ønsket oppskalering på HDMI-utgangen på receiveren, er dette bildet ikke aktivt. Får ikke satt ønsket valg til f.eks 1080i på Hdmi-utgangen!

Signalet via Rikstv er vanlig tv-signal - 576P. Er det mulig å oppskalere dette til f.eks 1080i? Og hvordan får man satt dette i manuel setup på receiveren?

Hilsen "helt fersk i faget"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/28/2008 9:57:04 PM #42 av 69
HDMI på disse reciverne er passtrought, altså de går igjennom uten noen form for behandling. Disse signalene vil da bli oppskalert enten via digitaldekoderen eller TVèn.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/29/2008 8:32:31 AM #43 av 69
Postet av: Hpn65
"Tommy(Actionchicken)" skrev:HDMI på disse reciverne er passtrought, altså de går igjennom uten noen form for behandling. Disse signalene vil da bli oppskalert enten via digitaldekoderen eller TVèn.


Jeg test litt i går kveld - og fant ut at hvis jeg brukte scartkabel og component inngangen på receiveren - så blei menyen for oppskallering aktiv! Siden jeg ikke har noen oppskallerings mulighet på Rikstv dekoderen eller på Tv,en/projektoren - så må jeg bruke component inngangen for å få det beste bildet!! Egentlig litt motstridende hele greia - men så lenge det er "passtrought" via Hdmi inngangen vil jeg aldri få noe bedre signal enn 576P.

Anbefaler du da å bruke component inngangen for å få best mulig bilde - heller blir det ingen vesentlig forskjell?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/29/2008 8:55:22 AM #44 av 69
Det er riktig det du sier at den oppskalerer analoge kilder opptil 1080P, komponet-kabel er det beste tilgjenglige analoge alternativet, så det anbefales da. Om det blir bedre eller ikke kommer litt ann på hvor god scaleren er, noe den forøvrig har fått skryt for. Det kan godt hende at bilde blir like bra gjennom HDMI hvis scaleren i din TV gjør en god jobb, da vil tvèn oppskalere til skjermens oppløsning slik at bildet skal dekke hele skjermen.

Riks-TV vil jo etterhvert tilby HD-Kanaler, men foreløpig gjør de ikke det. Så du vil ikke bli sittende med 576P for "alltid".
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/6/2008 2:55:52 PM #45 av 69
Postet av: zorrobazz
HAR NOEN KLART Å BRUKE NETVERK FUNKSJONEN PÅ 3800?

Jeg kan pinge og får svar men kan ikke fra min fjernkontroll klare å få frem den delte mappen med musikk på min PC.

Ping og MAC id er ikke noe problem.?

Hjelp!

Zorrobazz Drammen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar