Logo

Offesiell tråd Samsung LE-40M61B LE-40M51

Skriv et svar
12/13/2005 9:24:22 AM #16 av 37
Postet av: sollie
Tenkte å prøve å legge til noen bilder.. component.jpg component.jpg ( 56.0771484375 KB) Vist 4753 ganger m61 bak.jpg m61 bak.jpg ( 45.6337890625 KB) Vist 4747 ganger star wars.jpg star wars.jpg ( 79.88671875 KB) Vist 4744 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/13/2005 9:25:12 AM #17 av 37
Det funka fint. da har jeg noen flere på lager..

S
12/17/2005 8:23:57 PM #18 av 37
Postet av: preditor
"aavdst" skrev:Tror de fleste butikker i Norge har ventelister, så hvis du bestiller nå er sjansen for levering før Jul svært liten.
Men du kan jo sjekke hos http://www.fyndborsen.se/ i Sverige. På deres nettsider står det at den finnes på lager. Så dersom det stemmer, kan du jo bestille den derfra. De har godt rykte og sender ofte til Norge. De trekker fra svensk moms på prisen men du må betale norsk moms i Norge.

Hadde opprinnelig bestilt i en Euronics-butikk, men etter flere ganger å ha fått ny dato for levering de siste to ukene, kjøpte jeg i dag på HiFi-klubben her i Oslo. De har nok mye bedre leveringsforhold til Samsung, for ifølge hovedkontoret til Euronics får de inn TV-er tidligst i uke 6, altså midten av februar 2006.
12/19/2005 10:00:33 PM #19 av 37
Postet av: aavdst
Hei.
Jeg har Samsung LE-40M61B og er veldig fornøyd så langt. Det eneste jeg har å sette fingeren på er at spesielt NRK2 bildet blir for bredt for skjermen. Det ytterste på venstre og høyre side blir borte. (mulig det gjelder for flere kanaler også, men spesielt NRK2 er dette tilfelle). Er det noen innstillinger jeg kan gjøre for å unngå dette? Eller har dette noe med signalkilden å gjøre? Har ordinær parabol fra canal digital (pioneer satelitt box)
12/20/2005 8:52:01 AM #20 av 37
Postet av: TedN
"aavdst" skrev:Hei.
Jeg har Samsung LE-40M61B og er veldig fornøyd så langt. Det eneste jeg har å sette fingeren på er at spesielt NRK2 bildet blir for bredt for skjermen. Det ytterste på venstre og høyre side blir borte. (mulig det gjelder for flere kanaler også, men spesielt NRK2 er dette tilfelle). Er det noen innstillinger jeg kan gjøre for å unngå dette? Eller har dette noe med signalkilden å gjøre? Har ordinær parabol fra canal digital (pioneer satelitt box)

Du kan sikkert stille dette på satellitt-boksen. Jeg har det samme problemet med digitalboksen fra UPC. Der må jeg inn og endre TV-type for å få rett format, siden ingen av de tre valgene (vanlig TV, widescreen og letter box) gir "riktig" bilde for alle sendinger. På f.eks NRK, som ofte bytter format fra program til program, er dette litt irriterende.

Jeg har derimot lagt merke til at TVen skjønner bytte av formater mellom 4:3 og 16:9 når jeg bruker vanlig analogt signal (coax). I de tilfellene viser den bildet riktig over hele skjermen selv om TV-kanalen bytter mellom 4:3 og 16:9-sendinger.
12/24/2005 10:10:13 PM #21 av 37
Postet av: sanasol
Noen som har peiling på hvor man kan se disse tv'ene i nærheten av Hamar?
1/18/2006 7:40:26 PM #22 av 37
Postet av: mkhovde
Jeg vurderer denne TV'en, men har stått og sett på denne og andre 40" TV'er i butikken. Syns de ser så små ut, mulig dette er et synsbedrag når man er i et stort rom i butikken. Uansett har jeg laget et papp-plate hjemme som har samme skjermstørrelse som er oppgitt i manualen til TV'en.
Ser jo da at den blir vesentlig større enn min Philips 28" CRT TV, men allikevel. Hadde uansett likt å se denne TVen som en 42" eller noe sånt.

Hva mener dere som har TVen, er den stor nok?
1/30/2006 11:31:00 AM #23 av 37
Postet av: meland1978
Hei!

Jeg har nettopp fått levert min Samsung LE-40M61B tv og er storfornøyd. Jeg er derimot litt usikker på fargeinstillingene og er ikke helt fornøyd med instillingene Solli oppgav i sin andre tråd. Er den noen som har noen alteranative farge og lys instillinger? (Jeg mottar digitale signaler fra en UPC boks).
2/1/2006 8:33:40 AM #24 av 37
De instillinger jeg oppgav var i ”film” modus ,kalibrert med dve fra marantz spiller min ,så de kan godt være helt på snørra på vanlige tv signal, (men for film funker det bra hos meg. Da har jeg justert med de lys jeg pleier å ha på om kvelden og under film titting) hos meg blir det ikke bra med film innstillingene på tv sendinger. Nå har jeg dårlige tv signal også, så jeg har ikke justert noe særlig på det egentlig. Kun film..
2/25/2006 1:39:30 PM #25 av 37
Postet av: BULLE
LE-40M51B 22 lapper hos hifiklubben nå

tipper vi ser den ned mot 20 i hvert fall i løpet av noen måneder
3/3/2006 7:59:25 AM #26 av 37
Postet av: CyberAage
Ok Elektriske selger m51 for 19995 pluss frakt så bestilte en slik for ett par dager siden. Han sa også at det kom inn flere til neste uke.
4/17/2006 3:04:11 PM #27 av 37
Postet av: nastoisi
Vurderer seriøst å kjøpe 61b. Flere som har erfaringer med den? Hvis jeg f.eks oppsøker hifiklubben og sier jeg skal ha den tv'n samt ett surround anlegg og litt annet stæsj burde det vel vanke noen rabatter?
5/13/2006 1:34:57 PM #28 av 37
Postet av: Amadesus
Jeg var på Siba, Expert og Lefdal(Lade) i Trondheim i dag og så på bl.a. Samsung's modeller. Ble imponert over det flotte designet i forhold til de andre modellene og bildet imponerte også. På Siba hadde de denne modellen som vant Eisa award i år til kr. 24995,- lurer på om dette er en god pris eller om det er noen som vet om noen steder som selger denne billigere? Så også at Siba har en betalingsordning med sitt Siba kort som ga en kredittkjøpspris over 24 måneder på kr. 25995,- eller 1085,- i mnd. i 24 mnd. tror jeg. Synes dette tilbudet var godt med kun 1000,- kroner ekstra i kreditt pris.
Noen som har hørt om det kommer nye modeller fra Samsung som tar over for denne Eisa vinneren snart eller til høsten?
5/24/2006 8:52:59 PM #29 av 37
Postet av: freimann
Hvorfor heter tv'en Samsung LE-40M61BX (med x til slutt) på siba!

Er dette en annen modell enn LE-40M61B ?

http://www.siba.no/index.aspx?identifie ... &SiteId=no
7/7/2006 6:48:34 PM #30 av 37
Postet av: Burt
Jeg får meldingen "ikke tilgjengelig" når jeg forsøker å få frem tekst-tv på min Samsung når jeg har den koblet til min DVD opptaker via HDMI kabel. Noen med en god ide til hvordan jeg løser dette? Og ja......jeg har prøvd å vidresende TV signalet via antennekabel fra DVD til TV, men det blir liksom litt tungvindt og da mister DVD opptakeren litt av sin funksjon føler jeg iom at jeg lar den oppskalere bildet til TV'n.
Skriv et svar