Logo

Nye lydformater

Skriv et svar
5/8/2006 8:56:54 AM #1 av 5
Postet av: Bromlebassen
Hei der. Jeg lurer på å kjøpe meg en receaver og et sett med høythallere, men jeg ser at det er en haugh nye lydformater på veg nå. Er det noen som kan gi meg en kort orientering om disse. Bare lurer på om jeg bør kjøpe noe nå, eller om jeg bør vente en stund til forsterkere og slikt støtter disse lydformatene. Slik som THX HD og Dolby Digital Pluss ... Bare lurer. Er ganske dum på disse områdene, så kunne godt ha trengt litt hjelp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/8/2006 9:10:04 AM #2 av 5
Postet av: orso
Har ikke sett på dette, men regner med det er snakk om de nye HD lydformatene. Da må du også ha en HD kilde som HD-DVD, Blue-Ray eller Playstation 3 (muligens Xbox 360) får å utnytte disse lydformatene.
Så har du planer om å kjøpe en slik kilde og ønsker å være framtidsrettet, kan det være lurt å kjøpe en receiver med HD lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/8/2006 10:59:51 AM #3 av 5
Postet av: Bromlebassen
Noen som vet når disse kommer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/8/2006 1:25:01 PM #4 av 5
Postet av: orso
Det er mulig at en receiver med HDMI eller firewire vil takle Dolby Digital Plus og DTS-HD. Har prøvd å lese litt om dette, men har ikke helt skjønt det. Du vil i alle fall få vanlig DD og DTS lyd, begge de nye lydformatene er bakoverkompatible.
Tror ikke det kommer receivere med dekodere for de nye lydformatene før 2007.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/8/2006 4:29:03 PM #5 av 5
Postet av: Bromlebassen
Ai... det var jo litt lenge til... Ja jeg har lest litt om at de er bakoverkompatible ja. Det er jo genialt for så vidt, men tror du det går an å få 7.1 lyd på vanlig DD, eller da må man vel vente til DD pluss. Ser på en receaver med HDMI, men den er ikke sertifisert for DD pluss nei eller noen av de andre. Las på en side at de ville ikke komme med receavere som er det før sent i 2006, på det tidligste, så det høres riktig ut med 2007 ja... Er det verdt å vente tro... hmm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar