Logo

Ny TV? / Reparere?

Skriv et svar
9/24/2004 3:48:10 PM #1 av 2
Postet av: DHL
Jeg er på utkikk etter ny TV, da min gamle har begynt å oppføre seg rart.
Jeg leste "student TV" tråden, og det er akkuratt en sånn type TV & prisklasse jeg er ute etter. Jeg søkte litt rundt og fant ut man på Lefdal har dette tilbudet:
Philips 32" Widescreen 32PW5407 til 3995

Blir dette en mye dårligere TV enn den omtalt i "student TV" tråden?
1000 kr er endel for en student, så hvis forskjellen ikke er stor går jeg for denne istedenfor.

Og angående TVn min som ble litt rar:
Den virket fint inntil en dag da scarten plutselig ikke ville fungere ordentlig lenger. Jeg har brukt TVn til film via pc, playstation og dreamcast. Når jeg prøver TV-ut fra pc nå, får jeg ikke noe bilde, mens med PS og dreamcast får jeg bilde, men det beveger seg på skrått veldig fort når jeg skrur på AV kanalen( akkuratt som det var før på de andre "vanlige" kanalene. Det virker som en liten feil, da bildet er fint, det står bare ikke stille :)
Hvor mye ville det koste ca å reparere den og ville det lønnet seg?
TVen er en 28" Beko (6-7 år gammel ca) kjøpt billig den gang (4-5000)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/26/2004 7:23:52 AM #2 av 2
Postet av: torkelom
5407-modellen er triste saker. Den er ute av produksjon for noen år siden, men lefdal og elkjøp har noen på lager ennå.

Til 3999,- er det helt greit, men ikke mer. TV'en har ikke i nærheten av samme bilde som de nye i 6xxx-serien. Legger du på 1000,- får du en 32pw6408.
6408 er den nye utgaven av 5407 om du vil. Forskjellen ligger mye i bilderøret (som nå er helt flatt).

Siden tv'er varer såpass lenge som de gjør (x<10år), ville jeg gått for en 32pw6408.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar