Logo

Ny tv. Hva velger jeg?

Skriv et svar
1/3/2008 9:16:55 PM #1 av 4
Postet av: Zabbon
Det er nå på tide å skaffe seg en ny TV, som grunn at den gamle begynner å bli litt utdatert. Nå er ikke jeg den som vet mest om TVer, så derfor spør jeg dere med kanskje erfaring og kunnskap om disse ulike modellene:

Toshiba 37" LCD 3JHYLH45 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337849)
LG 37" LCD (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334596)
Philips 37" LCD (http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?R ... plid=81426)

Toshibaen er en utgått modell, men den har visstnok vært rimelig god ifølge folk jeg har fått omtale fra. Jeg trenger noen til å forklare meg forskjellen på de TVene og anbefale i en rekkefølge hva som er det beste kjøpet. Men ikke ta pris forskjellene i betrakning, den skal ikke ha noe å si.

Noen som kan hjelpe meg ? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 9:33:36 PM #2 av 4
Noe av den samme problemstillingen som i denne tråden her:
viewtopic.php?t=%2010300

Hvis du har noe mer du lurer på etter å ha lest den, så fyr løs så skal vi se om vi her på forumet kan hjelpe deg ytterligere.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2008 7:50:40 AM #3 av 4
Postet av: Zabbon
Ser dere har diskutert plasma panasonicen og pratet litt om full HD kontra HD ready. Men har av en eller annen grunn kommet meg til at jeg skal ha en full HD ready tv uansett hva jeg må gjøre. Og jeg er ikke villig til å kjøpe plasma, ved grunn at TVen skal kobles mye opp mot datamaskinen for spilling og evt andre ting som musikkvideoer, små filmer og ellers.

Og da kom jeg da frem til de der tre modellene. Toshibaen fikk jo masse skryt, men LG er vel ikke værre det heller. Men den Philipsen har jeg hørt utrolig lite om, noen som vet noe om denne og har fått testet den ?
Så de hadde den på elkjøp, men får aldri noe realistisk bilde ved å gå i butikk i og med at de har 20-30 TVer koblet på samme signal : p, og blir derfor noe missvisende.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/5/2008 6:45:27 PM #4 av 4
Toshibaèn ser ut som ett ganske bra valg, da den har ett ganske så bra sort og kontrastnivå til LCD å være, dette er nok grunnet panalet som er IPS-Alpha som det ser ut til at flere begynner å ta ibruk. Som nevt i linken jeg ga deg og til Teknofils oppsumering av diverse tester kan du få en pekepinn over hvilke merker som kommer best ut i media, det ser ut som at LG ligger midt på treern. Philipps tvène har jeg generelt sett hørt lite om selv om dem har noen spennende nyheter, litt ufortjent kanskje. Så jeg ville nok godt for Toshiba tvèn da det jeg har sett av de, lager ganske så gode tvèr til en lav pris.

Jeg anbefaler deg å lese Lyd og Bildes årskavalkade der dem oppsumerer gode tv valg.

Lykke til videre!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar