Logo

Ny LCD-tv - 20.000-30.000 kr - Philips 47" ?

Skriv et svar
11/27/2007 4:53:51 PM #1 av 5
Postet av: 2bb1
Hei, skal nå gå til innkjøp av en ny flatskjerm og er da ute etter en på ~46" da vi kommer til å sitte 4 meter fra skjermen. Den "skal" koste mellom 20 og 30.000 kroner, og er med det ute etter en tv i øverste sjiktet.

TV-en skal brukes til:
-sjå fotballkamper
-sjå filmer (action, så tven må henge med i svingene)
-oppkobling mot data og PS3
-og såklart sjå på tv generellt


Skal bestille tv-en i morgen (HELST), så det begynner å haste litt (må ha den til helgen). Den tven jeg har kommet frem til nå, er Philips 47PFL9732D som dere blant annet kan se i denne testen: http://www.dingz.no/php/art.php?id=492013

Den ligger i øverste del av budsjettet. Noen som har noe å si på den tv-en, eller om det er andre som er like gode til en billigere penge? :)

Hilsen Torbjørn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 5:41:50 PM #2 av 5
Tror denne Tvén her skal være ypperlig til deg:
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... plid=92459

Plasma sliter ikke med etterslep som desverre en del av dagens LCD tvér gjør. Til film er plasma bedre da den har høyere kontrast og sortnivå. Teknologien forandres og LCD begynner å bli bedre på dette området, men plasma er fortsatt bedre der. PS3 på denne Tvén blir nok helt ypperlig. Hvordan den er på PC derimot er jeg usikker på, er noen som sier det ikke er noe problem, jeg har ikke testet dette ut i praksis så kan ikke si så mye der.

Hvis du vil bruke litt mindre penger på dette formålet så vil jeg anbefale en 50"Panasonic. Den gir mye for pengene, men må se seg slått av Pioneer blant annet på sortnivå

For test av Panasonic:
http://www.dingz.no/php/art.php?id=494748

Tror nok plasma er veien for deg, hvis ikke du har ett opplyst rom og bruker den mye på dagtid, dette grunnet refleksjoner i skjermen (Bruker glassplater).
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 8:57:54 PM #3 av 5
Postet av: 2bb1
Takk for svaret!

Skummet gjennom testen av Panasonicen, og fant blant annet:


I lyse partier er det likevel tendenser til litt lett flimring, det samme som på TH-42PV70F med andre ord, og det er også enkelt å avsløre at rulletekstene hakker mer enn på LCD-toppmodellen til Philips på 47-tommer når TVene står ved siden av hverandre.



Når vi sammenlignet med bildet på Philipsen blir imidlertid svakheten ved de begrensede innstillingsmulighetene litt mer framtredende:



Av de TVene vi har testet hittil i år er det f.eks ingen tvil om at det er Pioneer som er den nye sortnivå-kongen, og kanskje mer overraskende; at også LCD-TVen til Philips oppleves som bedre enn Panasonicen når du sitter i TV-sofaen.



Så det ser ut som Philipsen er bedre kvalitetsmessig, og har jeg egentlig bestemt meg for å gå for LCD :) Andre inspill? Hvis ikke ser det ut til at det blir Philipsen. Er det foresten ingen andre her på forumet med denne TV-en?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/28/2007 3:50:23 PM #4 av 5
Postet av: 2bb1
Da var Philipsen bestilt! :D Kan rapportere inn om hvordan den er om noen er interessert i det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/28/2007 7:37:25 PM #5 av 5
Alltid morsomt å høre folks erfaringer om forskjellige tvér. Ser at du har bra kilder, kan du si hvordan den er på vanlige analoge signaler også?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar