Logo

Noen som har sett på Philips 37PF5320

Skriv et svar
8/15/2005 7:35:37 AM #1 av 7
Postet av: Zappa
Gammel TV'en sa takk og farvel på fredag, og helga gikk med til å finne frem noe nytt. Ikke helt enkelt dette... Ser ut til at det er en og annen med peiling her.

Fant nye Philips 37PF5320 i produktbasen. Ser ut til at dette er mye for penga. Dårlig på tekst- tv minne og strømforbruk, men noe må man vel ofre for å komme ned på 14k og HDTV! Problemet er at jeg ikke finner den her i Tromsø. Er det noen som har sett på den?

Dersom noen har et godt alternativ er jeg selvsagt også glad for ei tilbakemelding.
- bruker boksen mest til TV-titting
- jeg har kabel-TV
- ønsker å kunne plugge på PC
- har ikke så veldig sterke føringer ift plasma/LCD
- sitter ca 3,5 meter unna skjermen
- kan vel til nøds tyne greiene til 20k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/15/2005 3:43:34 PM #2 av 7
Postet av: Rune
Jeg var å tittet på den på Elkjøp her i byen på et relativt dårlig antennesignal.

TV'n er som de fleste andre LCD skjermene. Relativt skarp, men noe dårlig sortnivå. I forhold til pris er det et meget godt kjøp hvis man er ute etter LCD.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
8/15/2005 4:02:58 PM #3 av 7
Postet av: boly
Philips 37PF5320 står som kommende modell, men til 20000.- løange begynner utvalget og bli meget bra.

PANASONIC TH37PA50PDS 18995,-
HITACHI 42PMA500 18995,-
PHILIPS 107FP4 13995,-

Har ikke sett Hitachi skjermen selv, men den har bra spec. Står litt om den her: http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=165
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
8/15/2005 6:24:47 PM #4 av 7
Postet av: Zappa
Takk for kjappe svar folkens! Jobber med å sjekke opp forslagene deres. Har sett på TH37PA50PDS. Fint bilde for et øye som ikke er alt for godt trent). OK desiggn og mye bra - men den mangla DVI + HD-ready.

Fant også storebroren 37PF7320 for 19 995,- hos Elkjøp. Såvidt jeg kan se er den eneste forskjellen her Pixel Plus. Hvor tungt ville dere vektlagt dette? Hvor mye (og hvordan) forbedrer dette bildet? Er det verdt 7k? Får meg mya anna spas og morro for 7 tusinger :wink:

Var også et heftig strømforbruk på 37PF5320 (450W).
8/15/2005 6:39:10 PM #5 av 7
Postet av: Rune
"Zappa" skrev:
Var også et heftig strømforbruk på 37PF5320 (450W).

Det var trykkfeil fra Philips sin side. Den rette er 185 Watt (lagt inn i basen nå)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
8/18/2005 6:25:38 PM #6 av 7
Postet av: Tannoy
Så på denne med en dårlig splittet signal idag.
Designet er helt "vanlig" pent, men det er mulig jeg trenger briller eller noe for jeg synes både denne, samt storebroren 7320 hadde et helt elendig bilde...min kone synes det samme og hun bryr seg lite...
De viste fotball, hvor jeg synes bildet både var hakkete, mye etterslep og graderinger...
Ved siden av kunne man se PV500 på samme signal, som ga et betydelig bedre bilde...
Det skulle kanskje bare mangle da dette er en tv som koster en del mer, men allikevel må jeg si at jeg ble ganske skuffa...
LCD ene har jo et bra prisnivå, men dette ble for dårlig for meg...
Er det meg det er noe galt med, eller holder disse LCD ene ikke mål?
Noen som har testet de med DVD, digitalt signal? Andre synspunkter?
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
8/18/2005 10:15:42 PM #7 av 7
Postet av: Runel
Har ikke sett på fotball på denne tv, men det er som regel meget dålig på de fleste flatskjermer er min erfaring. AV det jeg har sett på 37PF5320 på vanlige tv-serier o.l. er bildet bra til prisen men med LCD sine kjente svakheter som labert sortnivå og litt graderinger, men sikkert bra nok for de fleste :wink:
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Skriv et svar