Logo

Noen hjelp til en amatør her??

Skriv et svar
10/9/2007 6:59:59 AM #16 av 32
Monitor: Tror det er slik at man kan bruke en DVI kilde til å drive en HDMI monitor
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/9/2007 5:30:36 PM #17 av 32
Postet av: teebee
ser på dynavoice høytalerne at det står (utan galler och spikes)
vet så vidt va spikes er, men galler har jeg aldri hørt om. trenger man dette til disse høytalerne (både forran og bak).

hva mere trenger man til et slikt anlegg? er vel bare høytalerkablene som mangler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/10/2007 1:42:18 PM #18 av 32
Postet av: teebee
da har jeg bestilt meg en onkyo tx-sr605 og dynevoice surround pakke uten sub. får vel finne ut hva som mangler når alt er i hus. skulle kjøpe meg et anlegg til 2000 endte opp med et anlegg til 9000 uten kabler og annet nødvendige småting. men håper jeg blir fornøyd og regner med naboene blir svært missfornøyd.

takk for all hjelp tommy :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/10/2007 1:55:05 PM #19 av 32
Budsjettet pleier alltid å sprekke litt men, hehe. Her får du ett kjempebra anlegg til en kanonpris, grattis.

Galler tror jeg er underlag, bare mykere enn spikes

Hvis du trenger hjelp med oppkoblingen så skal vi prøve å hjelpe deg så godt vi kan

Lykke til videre! :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/12/2007 8:05:48 AM #20 av 32
Postet av: teebee
mens man venter på at utstyret skal komme med sjarken nordover kan jeg jo forhøre meg om høytaler kabler.

jeg er på utkikk etter ny leilighet, men ingen hast med å flytte fra der jeg bor nå. burde jeg da gå får billige høyttaler kabler for der jeg bor nå eller litt dyrere og kjøpe de litt lengre enn det jeg trenger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/12/2007 9:35:03 AM #21 av 32
Spørs, kanskje forddel og vente slik at du får målt nøyaktig hvor mye du skal ha, istedenfor å gjette og kankje må kjøpe ennå mer senere. Det nesten helt det samme, gjør det du føler for :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/12/2007 6:21:58 PM #22 av 32
Postet av: Jørn O
Takk for bra svar...

Men lurer fortsatt...
Når man ser på den artikkelen her: http://www.teknofil.no/wip4/loep_kjoep_ ... l?id=16188

Kan ikke det f. eks være ett utganspunkt å bygge videre på eller er dette et idotspørsmål?

jaja...vet et idiotspørsmål... ;(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/12/2007 7:14:06 PM #23 av 32
Postet av: teebee
er vanskelig å bygge ut på denne. for det første er det få innganger så du får ikke slenge på så mange andre enheter, som fex spillemaskiner og hd dvd\blu ray. jeg så på Philips HTS3357 og den hadde kun to lyd innganger, phono og optisk. kan vel heller ikke skifte høyttalere (utenom kanskje andre philips).

må vel se på dette anlegget som en midlertidig løsning til du får nok penger til et ordentlig anlegg, eller om du eventuelt blir fornøyd med de få mulighetene.

om du vil ha et lite ferdianlegg så ville jeg heller valgt et med hdmi om din tv har hdmi inngang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/17/2007 2:34:35 PM #24 av 32
Postet av: teebee
da er reciveren og center høyttaleren i hus og bakhøyttalerne er på posten. front er desverre stått å støvet ned på posthuset i oslo eller no i 5 daget :(

har litt plaseringsproblemer med center. da den er større en fot + ramme til tv. så da ser jeg for meg to løsninger.

1) kjøpe større fot, bygge opp fot, henge tv på veggen.

2) sette den i øverste hylle på tv bordet. oppå hdd recordern.

ønsker helst løsning 2, men usikker hvor godt hdd recordern har av magnetelementet til centern. noen som har noen smarte tanker om dette?

til slutt. hva trenger man for å koble sammen reciever og høyttalerne. bananplugg eller skrur man bare ledningen rett inn?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/17/2007 2:47:07 PM #25 av 32
Sjekk om høytalerne er magnestisk skjermet.
Du kan koble ledningene rett inn i reciveren, om du vil ha bananplugger eller ikke bestemmer du selv. Dette er mest for å ikke slite på ledningene. En forddel hvis du skal flytte mye på høytalerne el.

Kjipt å vente på ting når bare står i huset og venter :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/17/2007 3:48:58 PM #26 av 32
Postet av: Zleepyme
Så Pakkepris på Yamahahøyttalere på Elkjøp Fant ikke noe link til det bortsett fra pdf ugaven av reklameavisen, men høyttalerne er ganske kjent:

NS555B
http://www.yamaha-hifi.com/index.php?la ... O&idcat1=2
NS333B
http://www.yamaha-hifi.com/index.php?la ... O&idcat1=2
NSC444
http://www.yamaha-hifi.com/index.php

Reciver: RXV461B
http://www.yamaha-hifi.com/index.php?la ... 1&idcat2=2
dvd: DVDS661B
http://www.yamaha-hifi.com/index.php?la ... 1&idcat2=4
Litt over din prisklasse kanskje, men veil pris på bare frontene er rundt 5000, så et godt kjøp!

Pakkeprisen var 10 000, noe som er gunstig vil jeg si.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/17/2007 5:25:24 PM #27 av 32
Postet av: Torja
"teebee" skrev:da er reciveren og center høyttaleren i hus og bakhøyttalerne er på posten. front er desverre stått å støvet ned på posthuset i oslo eller no i 5 daget :(

har litt plaseringsproblemer med center. da den er større en fot + ramme til tv. så da ser jeg for meg to løsninger.

1) kjøpe større fot, bygge opp fot, henge tv på veggen.

2) sette den i øverste hylle på tv bordet. oppå hdd recordern.

ønsker helst løsning 2, men usikker hvor godt hdd recordern har av magnetelementet til centern. noen som har noen smarte tanker om dette?

til slutt. hva trenger man for å koble sammen reciever og høyttalerne. bananplugg eller skrur man bare ledningen rett inn?


Beklager å blande meg inn, men jeg løste personlig problem med center og tv ved å bygge opp en hylle til tv oppå steriobenken. Se medfølgende bilde for forklaring. På den måten fikk jeg tv litt over centeren. NB: LCD tv trenger ikke magnetisk skjerming. Dette gjaldt de gamle bilderørs tv'ene. Så bare putt center så nært lcd-tv din du vil du :wink: Hjemmekino Panasonic 008.jpg Hjemmekino Panasonic 008.jpg ( 290.576171875 KB) Vist 1021 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/17/2007 7:54:56 PM #28 av 32
Postet av: teebee
da er jeg oppe å kjøre med center og mine 2 bakhøytalere framme. og det ser ut til fungere utmerket.

kjøpte en hdmi til dvi kabel. var usikker hva jeg skulle gjøre med xbox360 ,men etter jeg hadde lest quicksetup fant jeg ut at man kunne koble component inn og få signalet ut på hdmi. da var det en som ble meget glad :D

jeg har tvbenk i glass så har ikke lyst å bygge for mye på det. til jeg får vite om centeren kan stå på hdd recordern så har jeg satt den ved siden av hdd recordern så det blir en litt skeiv center, men det går sikkert greit. mulig jeg lar den stå sånn uansett for å ha noe å sette dekoder og evt en blu ray\hddvd spiller oppå
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/17/2007 8:42:25 PM #29 av 32
Postet av: Torja
Lykke til videre...
:D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/17/2007 10:54:16 PM #30 av 32
Da er det bare å vente på fronten :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar