Logo

Noen 3-rørs-prosjektor-entusiaster der ute?

Skriv et svar
6/3/2005 4:06:36 PM #1 av 4
Postet av: sverrho
Hei

Jeg har lenge drømt om min egen hjemmekino med litt bedre utstyr enn det Ola Nordmann har, og nå kan det se ut som denne drømmen er i ferd med å bli til virkelighet. Jeg har kommet over en prosjektor fra -99, som jeg kan få til en tusing eller to, grunnet plassproblemer hos nåværende eiger. Den skal rett og slett bare bort. Prosjektoren det gjelder er denne:
BarcoGraphics 1208s
Som dere ser, er dette et monster av en prosjektor, på 1,13 x 0,8 meter, med en vekt på 75 kg, men dette er for meg irrelevant. Bildet er upåklagelig, og jeg synes det er verd en tusing eller to, bare for å se hva jeg kan få ut av en 5 år gammel prosjektor som kosta rundt 300.000,- ny...

Mitt eneste problem er instillingene av den. Har forhørt meg litt rundt, og gjengangeren er at Barco gir fantastisk bilde, men er håpeløs å instille, selv om du er ekspert på området. Derfor, før jeg slår til, lurte jeg på om det var noen som hadde noen tips til hvordan få dette bra, eventuelt som bodde i Asker-området, og kunne avsett litt tid i sommer for å avle opp en ny entusiast for en liten påskjønnelse. :D

Hvis noen eventuelt vet om noen andre forum der det kanskje er lettere å finne de personene jeg søker, tar jeg gjerne imot tips! Jeg kommer ikke til å slå til hvis jeg vet at jeg ikke får stilt den inn selv, og må leie inn en proff. Jeg har ikke tenkt å bruke en masse penger på dette, mer et hobbyprosjekt til jeg er ferdig med å studere.

Vet det er noen der ute som kan slikt. På forhånd, TAKK!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/3/2005 9:25:17 PM #2 av 4
Postet av: Belegalda
Snakk med Per Johnny fra avforum.no.
Han er ekspert på dette området og bor veli iasker tror jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/3/2005 9:55:07 PM #3 av 4
Postet av: sverrho
Ser ut som et bra forum. Akkurat hva jeg leter etter!

Takk for tipset!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/5/2005 8:27:17 PM #4 av 4
Postet av: Rolf Hult
1208s er en meget bra projektor, og hvis rørene er i bra stand uten innbrenning vil du få et meget bra bilde fra denne. for noen få lapper er dette er røverkjøp! :shock:

Gratulerer og velkommen i "CRT klubben!" 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar