Logo

Nad T753 + B&W

Skriv et svar
2/17/2005 12:08:08 PM #16 av 22
Postet av: JRF
Jeg har NAD T-753 sammen NAD T-533 koblet mot B&W 602S3, LCR60 og DS6S3 og jeg synes dette er en meget bra kombinasjon. Når det gjelder egenstøy så hadde min gamle T-742 dette problemet men dette er fjernet fra NADs produkter nå. På esken til min T-753 var det et gult klistremerke som visstnok var et tegn på at dette var en oppgradert versjon hvor støyen var eliminert. Mitt anlegg er helt støyfritt...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/17/2005 12:08:23 PM #17 av 22
Postet av: JRF
Jeg har NAD T-753 sammen NAD T-533 koblet mot B&W 602S3, LCR60 og DS6S3 og jeg synes dette er en meget bra kombinasjon. Når det gjelder egenstøy så hadde min gamle T-742 dette problemet men dette er fjernet fra NADs produkter nå. På esken til min T-753 var det et gult klistremerke som visstnok var et tegn på at dette var en oppgradert versjon hvor støyen var eliminert. Mitt anlegg er helt støyfritt...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/17/2005 12:31:15 PM #18 av 22
Postet av: Knut
"kjartan" skrev:Vil også kjøpe B&W LCR60 S3 Senterhøyttaler (eller LCR600)


Ville i allefall gått for LCR 600
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/17/2005 3:56:29 PM #19 av 22
Postet av: thelootmaster
Støyen det snakkes om på NAD recieverne som var v1 (alle med betegnelse T7x2 har visst denne feilen) er meget merkbar hvis man f.eks har hørt på film eller musikk ved medium/høyt volum og stopper kilden, da suser det meget merkbart. Vanvittig irriterende.

Kjøpte meg selv NAD T773v2 i høst som var. Da det var bestillingstid på v2, fikk jeg låne med meg T773v1 hjem, da merket jeg dette ganske fort. Det er også en støyfeil på v1 på Sub Pre-Out, hver gang jeg skiftet mellom Lyd inngang(fra DVD til CD f.eks)eller skiftet presets (DD, DTS, Stereo og Pro Logic) hoppet subben min bortover gulvet. Det var ihvertfall helt *%$...

Men alle med T7x3 i modellnavnet skal være oppgradert software på, og disse støy feilene er da fjernet. De som har kjøpt T7x2 skal kunne oppgradere softwaren hos Hifi klubben såvidt jeg forstod. Vet ikke om det gjelder alle modellene og om det er kostbart.

V2 er ihvertfall knall... Ikke noe å tvile på...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/26/2005 5:15:40 PM #20 av 22
Postet av: Tercius
Jeg har NAD T763v2, og kan ikke si jeg er plaget med støy.
Hvis jeg skrur opp på full spiker uten å spille noe er det litt susing, men ingenting jeg hverken legger merke til eller PRØVER å legge merke til.
Det blir vel kanskje som de som driver med svømming og barberer hele kroppen fordi de tror at det skal gå fortere, hvis du er blitt fortalt at det ER støy, så kanskje du hører det :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/26/2005 8:25:55 PM #21 av 22
Postet av: Alas
Er det slik at det skal være et gult klistremerke på de 753'ene som er oppgradert? Har merket samme problem med at det plopper i høyttalerne ved skift av kilde og ved overgang fra DD til Dts osv.

Ellers er det nå engang slik at kroppshår gir en større friksjon enn bar hud så den effekten er jo udiskutabel, hvorvidt det er verdt å barbere hele kroppen før man er på et visst nivå er en annen sak.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/27/2005 2:50:12 AM #22 av 22
Postet av: teknikeren
"Typhoon7" skrev:Jeg har ikke testet 2105 opp mot 2805. 2105 har kun auto-oppsett med mikrofon ikke romkorrigering. Setter du deg ned og justerer manuelt skal du kunne få tilsvarende romkorrigering, men det kan bli mye jobb.

Se vedlagte link om Teknikerens sammenligning. Han har hatt begge. Vi hadde en diskusjon på dette tidligere.

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=1231

Hvis han ser denne tråden kan han sikkert gi deg en bedre forklaring enn meg.

Send han evt en PM.

Men for all del, 2105 er en bra reciever det også. Tror ikke du gjør noen feil der :D

EDIT: men hør også på NAD. :)


2105 vs 2805

2105: har god kontroll på mellomstore høyttalere og har en fin og dynamisk side ved seg, men 2805 er bedre på lyd og ddynamikk da den oppleves å ha veldig god kontroll på bassen. Den har også AL24 konvertering på lyden og om jeg ikke husker feil så har den også "pure direct" mode som slår av display osv av krester man ikke behøver (fint for å høre musikk), slike ting mangler 2105, samt man får med en programerbar fjernkontroll og det er jo også et pluss!.

Av andre ting så kan det nevnes at 2805 ikke har dimme knapp for displayet på fjernkontrollen men det har 2105 :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar