Logo

Min (Atle Torp) NYE kino - bilder på side 7 (26/8 - 2009)

Skriv et svar
6/6/2009 9:11:30 PM #16 av 117
Postet av: Atle Torp
"Jerome" skrev:Dette blir helt sikkert råtøft! :D

Hvorfor har du gitt opp å bygge et nytt rom opp i første etasje som du snakket en gang?


Hvis vi skulle bygge om slik jeg først hadde tenkt ville det medført en kostnad på tett oppunder 1,5 mill. Derfor utgikk det ...
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/6/2009 9:19:42 PM #17 av 117
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Atle Torp" skrev:Du er selvfølgelig velkommen!

Hjertelig takk! :D
Har både venner og familie i området så vi kjörer jo forbi en gang i blandt.
Regner med du og BEF greier å få dreisen på dette.
Et nytt symmetrisk rom og ADAM rundt baut + presence kommer nok til å ta oppsettet til et helt nytt nivå.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/7/2009 12:28:29 AM #18 av 117
Postet av: Skrue
Heeey!
Jeg frekventerer tydeligvis dette forumet litt for sjeldent, ettersom du, den godeste Atle, er mer enn godt i gang med et nytt prosjekt? :oops:
Ære være deg for å trå til med noe som helt opplagt vil ende opp i nok en "höydare"! :mrgreen:
Og med BEF på laget, er du jo garantert nettopp dette?
Det tillater jeg meg i alle fall å tro, ikke minst med tanke på din egen "ballast" hva temaet angår.
I all beskjedenhet rødmer jeg jo også litt, ettersom mitt synspunkt angående "fjerning" av lerretet i musikksammenheng, tydeligvis har gitt mersmak? :D
I så måte, og i kraft av deg som inspirasjonskilde for mang en hjemmekinoløsning, fortjener du mer enn som så.
Skulle det bli snakk om noe dugnadsarbeid i denne sammenheng, så ikke nøl med å si ifra!
Du er i alle fall garantert å få minst én mann med på laget..... ;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/7/2009 6:31:35 AM #19 av 117
Postet av: Atle Torp
Hei du, jeg trodde nok du ville kikke litt hitover også :mrgreen:

Etter å ha vært hos deg fant jeg - på lik linje som du - ut at din løsning var det eneste riktige. For når utstyret kommer dit hvor man er fornøyd må man finne andre ting som ikke gjør musikkopplevelsen total, og det å sitte å glo på et hvitt lerret er rett og slett ikke heldig hvis det er roen man søker...

Dermed var det to løsninger som dukket opp i hodet mitt: Enten motorisert lerret eller motoriserte gardiner. Jeg er ikke helt sikker på hva det blir enda, men når det gjelder akkurat dette skal jeg tenke litt med lommeboka også :biggrin:

Men jeg hadde nok ikke kunnet ha satt fingeren på hva det egentlig var som manglet i oppsettet mitt (eller strengt tatt; hva som var for mye) uten at du hadde beskrevet det i klare ordlag da jeg var hos deg sist gang. Jeg har for øvrig noen bilder til deg. Skal prøve å huske å sende dem ...
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/8/2009 8:03:42 PM #20 av 117
Postet av: Skrue
Joda, jeg titter jo innom! Skulle vel bare mangle. :mrgreen:
Hyggelig at en "gamlis" som meg kan være til inspirasjon! :D
Jeg er i alle fall sjeleglad for at løsningen her med motorisert lerret, ble som den ble, "takket være" vinduene i rommet. I og med at disse bør være tigjengelige, vurderte jeg en stund et rammelerret som kunne svinges opp i taket, men fant etterhvert ut at "maniken" rundt en slik løsning ville bli for omfattende, teknisk (og estetisk) sett.
Uten at jeg der og da, innså fordelene ved å fjerne lerretet i musikksammenheng.
Nå er det [u]ikke[/u] meningen å være "stygg" mot de som har et permanent lerret i sine lytte / kinorom, men i etterkant har det mang en gang slått meg at med et lerret tilstede i musikksammenheng, har jeg opplevd dette som et litt forstyrrende moment.
Derfor ville jeg nok fortrinnsvis valgt et fast lerret i kombinasjon med motoriserte gardiner i en eller annen matchende farge mot resten av rommet.
Da har du jo straks muligheten til å velge flere bildebreddeformat, noe som mange er ganske opptatt av. ;-)
Ulempen er at gardintrekket da må kunne programmeres / styres til faste posisjoner, noe jeg ser for meg kan koste noen kroner.
Meeeen, du kjenner jo nok folk i "bransjen" som ganske sikker kan fikse slikt!

Bilder mottaes selvsagt med takk! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/8/2009 10:06:30 PM #21 av 117
Postet av: Atle Torp
De gamle er fortsatt eldst, og det er et ordtak som går i retning av at du ikke skal prøve å lære far din å ... ehh, ja - kort sagt; lage unger. He he. Ikke at du er gammel :D

Hvis øvrigheta godtar det heller det sterkt i retning av dette lerretet: http://www.davision-screens.com/product ... asque2.php. 2.35:1 med manuell maskering til 16:9:
Synlig lerretbredde 250 cm. Total bredde 270 cm.
Synlig lerrethøyde 107 cm. Total høyde 117 cm



Da blir det gardin i tillegg.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/9/2009 6:56:22 PM #22 av 117
Postet av: Torja
Heisan hva koster en sånn herlighet. Lykke til med din nye kino foresten. Godt man altid har en unnskyldning til oppdatering :wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/10/2009 1:32:32 AM #23 av 117
Postet av: Atle Torp
Ca. 20k

Takk :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/10/2009 9:47:26 AM #24 av 117
Postet av: Jorn.Finnerud
"Atle Torp" skrev:De gamle er fortsatt eldst, og det er et ordtak som går i retning av at du ikke skal prøve å lære far din å ... ehh, ja - kort sagt; lage unger. He he. Ikke at du er gammel :D

Hvis øvrigheta godtar det heller det sterkt i retning av dette lerretet: http://www.davision-screens.com/product ... asque2.php. 2.35:1 med manuell maskering til 16:9:
Synlig lerretbredde 250 cm. Total bredde 270 cm.
Synlig lerrethøyde 107 cm. Total høyde 117 cm



Da blir det gardin i tillegg.



siden man erfaringsmessig aldri gidder å se 16:9 maskert men heller strekker det til 2.35:1 kan du like så godt bruke pengene anderledes. litt ned på prisen på lerretet og en anamorfisk linse i tillegg.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/10/2009 10:26:57 PM #25 av 117
Postet av: Atle Torp
Det ordner seg :wink:
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/14/2009 6:27:31 PM #26 av 117
Postet av: Counterpointer
Gratulerer med både det ene og det andre :smile:

Spennede planer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/14/2009 7:53:28 PM #27 av 117
Postet av: kenti
Hei!

Dette skal jeg i allefall følge med på med åpne øyne, Atle. Er det noe jeg ikke betviler er det et bra utfall når du og BEF setter i gang :wink:
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/15/2009 7:36:18 AM #28 av 117
Postet av: roffe
Her følges det med, ja. Gleder meg til bildeorgien. Mener å huske at det var en udelt glede forrige gang du bygget kino også... :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/15/2009 8:02:36 AM #29 av 117
Postet av: Counterpointer
"Jorn.Finnerud" skrev:.................. og en anamorfisk linse i tillegg.


Atle, skulle du ønske å teste med linse for å sjekke størrelser eller slikt, er det bare å si fra. Grunnet stusslige forhold i min egen kino så ligger Prismasonic FE1500 i esken sin og er enkel å låne :geek:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/16/2009 5:39:53 PM #30 av 117
Postet av: DrErling
Jau... Dette ser ut til å bli en tråd jeg kan arkivere under "følg med!" mappa mi :geek:
signatur ja
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar