Logo

Mamma og pappa vil ha nytt fjernsyn! Men hva skal man velge?

Skriv et svar
12/30/2007 12:41:31 AM #1 av 5
Postet av: Cadger
Mamma og pappa sitter i dag og ser på en elendig 28" widescreen-skjem. Den er blitt så dårlig at tekst på skjermen nærmest er uleselig. Men nå vil de ha ny!

Vi har snakket om 37" men jeg tenker at kanskje 40" også kan være aktuelt. Jeg føler at LCD er det tryggeste valget men plasma er ikke helt uaktuelt da TV-stua dems er relativt mørk.

Den vil mest bli brukt til å se TV-sendinger fra paraboltuner, så full HD er vel egentlig ikke nødvendig (selvom det kunne være gøy å overtale pappa til å kjøpe en BD- eller HDDVD-spiller når han først er i gang :-)).

Jeg har tittet litt på Toshiba 37X3030DG. Hva tror dere, har dere noen bedre forslag? Budsjettet er på ca. 10000,- og det enkleste er om det er en modell som kan hentes på Elkjøp eller Expert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/30/2007 12:57:17 AM #2 av 5
Jeg vil tro at plasma er det beste valget grunnet at plasma er bedre på analoge signaler og de har ett bedre sort og kontrastnivå enn LCD. Det beste valget er nok da denne:
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... plid=54638

Full-HD er ikke noe du trenger nei, til vanlig tv titting kan det noen ganger bli dårligere da bilde må oppskaleres enda mer. Desutten vil du ikke klare å skildre Full-HD kontra vanlig HD-ready på en normal sitteavstand, det er andre faktorer som sortnivå, fargegjengivelse og bildebehandling som er viktigere. Så foreløpig får man mest for pengene ved å kjøpe en vanlig HD-Ready tv.

Storebroren har vunnet tester i fleng og det er en meget god tv til prisen. Hvis valget faller på en LCD er det alternativet du har satt opp også meget bra, men til vanlig TV og filmbruk er Panasonic tvèn bedre.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/30/2007 4:30:04 PM #3 av 5
Postet av: Blueflame
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Jeg vil tro at plasma er det beste valget grunnet at plasma er bedre på analoge signaler og de har ett bedre sort og kontrastnivå enn LCD. Det beste valget er nok da denne:
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... plid=54638

Full-HD er ikke noe du trenger nei, til vanlig tv titting kan det noen ganger bli dårligere da bilde må oppskaleres enda mer. Desutten vil du ikke klare å skildre Full-HD kontra vanlig HD-ready på en normal sitteavstand, det er andre faktorer som sortnivå, fargegjengivelse og bildebehandling som er viktigere. Så foreløpig får man mest for pengene ved å kjøpe en vanlig HD-Ready tv.

Storebroren har vunnet tester i fleng og det er en meget god tv til prisen. Hvis valget faller på en LCD er det alternativet du har satt opp også meget bra, men til vanlig TV og filmbruk er Panasonic tvèn bedre.



Enig med Tommy her, ville gått for den Plasma TV'n fra Panasonic selv om jeg skulle kjøpt ny TV til folka.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/31/2007 2:25:51 PM #4 av 5
Postet av: Cadger
Da har vi vært og handlet. Vi endte opp med en Panasonic 37" PX70. Så langt er mamma og pappa (og jeg) veldig fornøyde. Det er ikke noe tvil om at plasma er det rette valget.

Takk for råd og tips!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/31/2007 2:28:34 PM #5 av 5
Det er bra dere er fornøyde, gratulerer med en meget god tv!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar