Logo

Lurt av elkjøp???

Skriv et svar
12/12/2004 8:20:30 PM #1 av 6
Postet av: vidarn
Kjøpte dette Tv på elkjøp til 33.000,- Fikk det 3000,- billigere fordi vi handlet mye der. påsto at Tv var klargjort for HDTV og at oppløsningen vra 1024x1024. Kikket på spesifikasjonene på TV når jeg kom hjem. Der står det 852 x 480p. Er dette HDTV kvalitet, eler der det andre ting man må ta hensyn til i tillegg. KAn jo bare levere hele greia inn og kjøpe ett annet. Virker ikke som de har så mye peil på elkjøp gitt

Produktinfo hos Philips
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/12/2004 8:51:36 PM #2 av 6
Postet av: Rune
For at en TV skal være HDTV klar så mener jeg at den bør takle følgende videformater:

1280 x 720p (50/60Hz)
1920 x 1080i (50/60Hz)

Denne skjermen takler tydeligvis kun den siste ifølge linken og vil dermed ikke kunne vise stasjoner som sender i 1280 x 720p. Den eneste HDTV stasjonen som sender i europa nå bruker 1920 x 1080i.

Når det gjelder oppløsning så er det utrolig få apparater som er i salg som har ekte HDTV oppløsning. Såvidt jeg vet så er det kun ett (!) apparat som har det og det er LG sin skjerm på 71"

Når det gjelder 1024 x 1024 så er oppløsningen 1024 x 512 i virkeligheten. Men uansett så høres det ut som om selgeren ikke hadde kontroll på tekniske spesifikasjoner på denne skjermen siden skjermen du har fått er 854 x 480. Rapporter fra USA tyder på at den skjermen du har fått er bedre til å vise HDTV enn 1024 x 1024 skjermer.
Mer info her: http://www.avsforumfaq.com/~plasma/#alis
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/12/2004 8:56:26 PM #3 av 6
Postet av: Linebacker
Hei
Etter de info jeg kan finne om denne skjermen har den en paneloppløsning på 852 x 480p.
Det står også at den støtter 1920 x 1080i som er den største HDTV oppløsningen, men etter det jeg kan skjønne må den da nedskalere til paneloppløsningen. Altså du får ikke ekte HDTV oppløsning. Dette er det også få skjermer som har. Spesielt på plasma fronten. LCD skjermer kommer mere og mere med HDTV støtte med ekte 1280x720.
Om du vil beholde skjermen eller ikke er opp til deg, men tror dette er en meget ok skjerm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/14/2004 3:01:11 PM #4 av 6
Postet av: Mikael
Dette er en veldig god plasma tv, men bare på pur f så hev kjøpet så han duste selgern ikke få noe jule bonus for det salget...!
den tvn har ikke et hd panel......!

begynner og gå meg lei av kvisete el-kjip selgere som er u-innformert om produkter og sier hva som helst for og få et salg......!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 3:13:31 PM #5 av 6
Postet av: Disarm
Vel, salg av 1 stk. plasma utgjør ikke noe spesielt på en eventuelll julebonus, da dette salget med stor sikkerhet ikke har noe særlig bruttofortjeneste (generelt veldig lav brutto på flatskjermer grunnet høy konkurranse).. Har jobbet hos Elkjøp frem til i fjor sommer, og totalt 4 år, så jeg vet litt om hva jeg snakker om.

Det er dessverre slik at mange selgere i Elkjøp-konsernet lider under dårlig opplæring, og gir produkter egenskaper det ikke har for å få igjennom et salg. Men en ting jeg så gang på gang da jeg jobbet der var at selgerne som konsekvent "rotet/løy" angående spesifikasjoner o.l. falt igjennom og til slutt enten måtte begynne å tilegne seg kunnskap eller orke å ta støyten fra de som klaget.

Det finnes selgere hos Elkjøp som er kompetente, særlig når de har personlig interesse av produktgruppen de presenterer. Men du kan aldri vite hvem du møter på når du får hjelp, så det beste er å få navnet på en selger du treffer som virker oppegående og med gode fakta-kunnskaper og holde deg til han/hun ved senere anledninger, og det tipset gjelder egentlig hvor du enn handler (Elkjøp, Lefdal, Expert osv..).
- Disarm -

Student og skribent
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/26/2005 10:46:18 PM #6 av 6
Postet av: FOXOR
Jeg som skulle akkurat til å si at den hadde ALIS panel...Liten bommert av selger. :o
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar