alynum
Aktiv
E-post
Jeg tenker på å gå til anskaffelse av mitt første surround-anlegg, men har et lite dilemma. Skal jeg gå for alt nytt eller fortsette å bruke de gamle høytalerne mine.
Mine høytalere er et sett Mission 704 høytalere. De var gode høytalere da de kom ut, men det er mange år siden. I tillegg kan jeg for en billig penge få tak i et sett Mission M72 høtalere som jeg vurderer å bruke som bakhøytalere.
Resten vurderer jeg å skaffe meg nytt. Som forsterker har jeg sett på Onkyo TX-SR674E, og ellers kanskje en rimelig SVS-modell til Subwoofer. Center har jeg ikke gjort meg opp noen mening om enda.
Jeg er redd de gamle høytalerne vil bli en flaskehals, og vurdere derfor i stede å bare kjøpe en pakke med høytalere og forsterker. F.eks. ONKYO HT-S990THX (ca. 10 000 kr.) . Med begrensede midler kan kanskje det bli et like godt og rimeligere alternativ. Jeg har bestemt meg for å ikke bruke mer enn 15000 på anlegget.
Selv om jeg ikke er noen hifi-entustiast, er jeg glad i god lyd og vil ha muligheten til å trykke på litt med anlegget når jeg har huset for meg selv
Setter derfor stor pris på om noen har innspill på hva jeg bør velge, evt. andre alternativer.
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Dette er høytalere som fortsatt spiller bra. Hadde testet med ny receiver og sub først om jeg var deg.
alynum
Aktiv
E-post
"arntos" skrev:Dette er høytalere som fortsatt spiller bra. Hadde testet med ny receiver og sub først om jeg var deg.
Godt å høre at høytalerne fortsatt duger. Jeg ser ellers at Dynavoice-høytalere får veldig god kritikk fra Lyd og Bilde. Hva vil være det beste alternativet av følgende oppsett:
Dynavoice Challenger M85
Dynavoice Challenger S-6 (bakhøytalere)
Dynavoice Challenger 10" Activ Subwoofer
Dynavoice Challenger C-6 Senter
eller:
Mission 704
Mission M72
SVS PB10-NSD
+ en god senterhøytaler (ca 3000 kr)
Prisen for alternativene er ca. det samme. Dvs 8000 kr.
pnerbye
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Jeg ville definitivt gått for det siste alternativet!
Kjøper du feks en
Denon AVR 2807 som receiver så har du et knall-anlegg, og så kan du heller vurdere å bytte høyttalere på lang sikt.
Du kan sikkert lete litt etter en brukt center også for å spare litt penger. Det er viktig med en god receiver.
Petter
Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200