Logo

Kvalitetsproblem

Skriv et svar
7/6/2010 2:36:28 PM #1 av 2
Postet av: smaagodt
Hei !

Min Sharp Aquos 42rd2e HD-ready LCD TV gir meg bare 576p og 50Hz når jeg ser på tv og spiller ps3. TV'en har 100Hz, men "vil" ikke bruke det.
Dette gir egentlig en ganske laber kvalitet på fotballkamper o.l, men verst når jeg spiller mw2. Da blir det som å spille på kasse-TV.

Innstillingene på ps3'en klarer å gi meg ca 700p(fremdeles ganske dårlig kvalitet). Når TV'en kosta flesk og HD-ready osv bør jeg få litt bedre kvalitet vel ? Har hørt det kan være HDMI-kabelen min som kan være dårlig(standard med TV) ?

Noen som har noen gode tips ? :smile:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2011 7:30:15 PM #2 av 2
Postet av: Zleepyme
Litt seint svart kanskje? Men... :)

Grunnen til at det står 50Hz på en del tver når jman switcher tv kanal er rett og slett at tv bildet inn til tven er 50hz. Tven kjører likevell 100hz, selv om den ikke gir beskjed om det...
Dårlig bilde når du ser fotballkamp skyldes vel at de ikke sender i HD? Har du en HD dekoder med HDMI, og de sender HD, så vil bildet bli bra(sjekk Discovery HD eller National geographic HD)

Sjekk at du kjører 1080i fra PS3 en din da du kan skalere opp og ned bilde fra den...
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar