Logo

Koble dekoder til DVD- recorder

Skriv et svar
8/23/2005 7:32:37 PM #1 av 4
Postet av: skjesp
Hvordan kobler jeg en dekoder på en DVD recorder? Dekoderen har en scart og to coax.

Er det i det hele tatt mulig?

Uten dvd recorder så er det koblet:

vegg - dekoder med coax
dekoder - tv med coax
dekoder - tv med scart (scarten må stå i for å få se kodede kanaler)

Med dvd recorder så er det koblet:

vegg - dekoder med coax
dekoder - dvd med coax
dvd - tv med coax
dekoder - dvd med scart
dvd - tv med scart
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/23/2005 10:55:15 PM #2 av 4
Postet av: Rune
Jeg har ikke så veldig god kjenneskap til slike dekodere i praksis, men jeg tror jeg vet hvordan de fungerer. For poenget er vel at du ikke har noen fjernkontroll på dekoderen. Den bare dekoder signalet på den kanalen du bruker.

I oppsettet på scart 2 inngangen hvor du har koblet dekoder på DVD opptakeren kan man velge om det er vanlig signal eller om at det er en dekoder som er tilkoblet. Nå vet jeg ikke hvordan opptaker du har, men på en tilfeldig panasonic er operasjonen beskrevet på side 57 i manualen:

http://www.brugermanualer.dk/panasonic/ ... h60_eh.pdf

Du må gjøre tilsvarende for at det skal fungere. Eller så virket koblingen din helt korrekt.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/24/2005 3:50:09 PM #3 av 4
Postet av: skjesp
Takk for tipset, men det gjorde ikke noen forskjell. Det er riktig at det ikke er fjernkontroll. Har en Pioneer DVR 433. Har valgt decoder for scart-kontakt 2 (av2). Har også gått inn på manuell CH setting og satt decoder til ON. Ingenting av dette gjør noeen forskjell. Jeg får fram alle kanaler fra kabelen, men de kodede er fremdeles scrabled.

Fler tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/24/2005 4:59:28 PM #4 av 4
Postet av: arntos
Vet ikke om dette er forumet for å få inn scrablede kanaler. De er vel ment å være slik til man betaler for de?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar