Logo

Kjøpt LG 42px12x! Bra valg?

Skriv et svar
3/14/2005 11:15:09 PM #1 av 36
Postet av: sjefern
Etter mye tenking kjøpte jeg http://www.hifiklubben.com/no/produkter/bilde/plasma_tv/detail/LG_RZ42PX12X_Plasma_TV.htm?id=6075 denne plasmaen nærmest på impuls. (Stakk en tur innom hifi-klubben og de hadde en god selger) Var det et godt valg? Syntes ihvertfall det ser veldig bra ut så langt :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/14/2005 11:39:35 PM #2 av 36
Postet av: Rune
Gratulerer med en kjempeflott TV. Jeg er sikker på at du har gjort et kjempekjøp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/15/2005 9:34:32 AM #3 av 36
Postet av: sjefern
Godt å høre. Jeg visste på forhånd at tven hadde gode spesifikasjoner men jeg følte ikke at jeg visste nok om markedet :oops: Men nå er kjøpt kjøpt. :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/15/2005 11:05:36 AM #4 av 36
Postet av: kjelle
hei! kjempetv til prisen.jeg har samme sjøl.har også en liten test her på hjemmekino.no du kan sjekke ut. bare å spør om du skal lure på noe.jeg er på forumet stort sett hver dag.kan anbefale deg å bruke dvi kabel til dvd.det gir en del bedre bilde enn komponent.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/15/2005 12:03:17 PM #5 av 36
Postet av: sjefern
Hei kjelle. Takk for tilbudet:) Har et par spørsmål allerede jeg :oops:

Fant testen din. Jeg har også problem med lipsync via forsterkeren. Vet du om noen triks for å få dette til å bli bra? Uten å må kjøpe ny forsterker? Litt kjedelig å bare høre på tv-høytalerne.

Dvd spilleren min har ikke dvi :( Prøvde å kjøre s-video til s-video men da ble det bare svart hvitt av en eller annen grunn. Men når jeg kjørte s.video til scart ble det farger. (men en del forstyrrelser i bildet selvfølgelig) Kanskje du vet hva jeg skal gjøre for å få farger med s-video til s-video?

Har nå kjøpt http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=108968&cks=PRL for å koble til pc. Håper det er riktig kabel? Så vidt jeg har forstått er det mulig å se litt hd-tv matriell fra nettet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/15/2005 2:49:10 PM #6 av 36
Postet av: kjelle
hei.har ikke testa s-video på tven.men kan få det testa i løpet av dagen.vil uansett anbefale deg å kjøpe en ny dvd spiller med komponent eller dvi.men har du ikke mulighet til å bruke scart? scart 1 takler rgb signaler.og det gir ett godt bilde.men for å vise hva tven er god for så må du kjøpe deg en ny dvd spiller :).ang lipsync så finnst det lipsync boxer som du kobler imellom dvd spilleren din og receiveren.for å forsinke lyden.opp til 600ms.mine erfaringer med tven er at det varierer litt fra film til film.men rundt 80 funker bra.vet at primare har en slik box.1optisk inn og 1 coax inn.og tilsvarende ut.denne koster rundt 2000kr.jeg synst de er dyrt.og kjøpte meg heller en ny receiver.og solgte den gamle.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/15/2005 9:28:40 PM #7 av 36
Postet av: sjefern
Joda det fungerer jo med s-video i dvd-spilleren og scart i tven, men jeg mister jo en del kvalitet fremfor s-video i begge ender.

Lipsync-boksen var dyr. :o Tror jeg får leve med det problemet til jeg skal kjøpe ny forsterker jeg oxo ja.

Men så har jeg et par spørsmål til ;)
Går det ann å få sort bakgrunn når man ser på 4:3 sendinger? Syntes ikke den grå ser så pen ut.

Har du problemer med graderinger i fargene? Når jeg så hdtv-demoen "The Discoverers" var det sikkerlige graderinger i fargene. http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provider/film/ContentShowcase.aspx Hvis du ikke har sett den kan du laste den ned her. Vet ikke om du har koblet til pcen til tven da :) Problemet er ikke så stort når jeg ser på andre sendinger men det er jo merkbart nå og da. Hva slags innstillinger bruker du?

Hehe. Blir mye spørsmål dette her, Men jeg setter veldig stor pris på hjelpen :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/16/2005 11:21:42 AM #8 av 36
Postet av: kjelle
har ikke tven tilkobla pc.men har du ett bra skjermkort så skal jo hdtv materiale bli bra.kansje du villa fått bedre bilde med å bruke en scaler...feks en dvdo boks..ser alle sendinger i 16:9 jeg.men har sett den grå bakgrunnen sjøl.har ikke greid å fjerna den... hvorfår ikke bruke scart i begge ender? :).gradering i fargene sliter jeg litt med på tvsignal.men på dvd finst der ingen.men jeg bruker en dyr dvd spiller.synst skjermen fortjener det.skalerer da opp bildet i 1080i.(denon 2910)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/16/2005 12:18:59 PM #9 av 36
Postet av: sjefern
Mulig det er fordi jeg brukte 720p. Jeg har bare 2.8Ghz cpu så den klarer ikke å kjøre 1080i. Det har et minimumskrav på 3.0Ghz. Må visst skaffe meg bedre cpu også ;) Skjermkortet mitt er bra nok.

Dvd-spilleren min var eisa-vinner for tre år siden men det begynner jo å bli en stund det nå :roll: Tiden flyr.

Hvor mente du forresten jeg burde bruke scart i beggen ender? Er ikke det en av de dårligste overførings-metodene?

Har du fått prøvd s-video/s-video fra dvd til tv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/16/2005 1:05:11 PM #10 av 36
Postet av: Rune
Scart er betraktelig bedre enn S-video såfremst man overfører RGB signal i scartkontakten.

Koblingsguide:
http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_dvd_tv.asp
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/16/2005 2:01:35 PM #11 av 36
Postet av: sjefern
Jøss... Der lærte jeg noe nytt i dag oxo. Trodde s-video var overlegent jeg. Lurer på hvor jeg har det fra..... :oops:

Hva mener du med "såfremst man overfører RGB signal i scartkontakten"? Er det noe spesielt jeg må gjøre for å få det til å fungere som RGB? Vet ikek hva RGB betyr en gang jeg :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/16/2005 2:21:10 PM #12 av 36
Postet av: Rune
I oppsettet til DVD spilleren kan man velge om man skal kjøre S-video, kompositt eller RGB via SCART kontakten. Man må da velge RGB og man må i tillegg passe på å bruke en scartkontakt som støtter RGB på TV. (som regel så støtter noen S-video og noen RGB)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/16/2005 7:12:53 PM #13 av 36
Postet av: kjelle
stemmer det som rune sier.bruk scart.det er overlegent i forhold til s-video.materiale som jeg skalerer til 720p er ikke like bra som det jeg kjører i 1080i.mener at 576p oxo gir bedre bilde enn 720p på min skjerm.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/18/2005 8:11:11 AM #14 av 36
Postet av: Tercius
Har samme problemet med lipsync som dere nevner her på min rz42py10x.
Er dette ett problem forsterkeren lager?
Og hvis så, hvilke forsterkere har man da ikke dette problemet på?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/18/2005 8:22:23 AM #15 av 36
Postet av: Bøgge Bakken
"sjefern" skrev:
Har du problemer med graderinger i fargene? Når jeg så hdtv-demoen "The Discoverers" var det sikkerlige graderinger i fargene. http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provider/film/ContentShowcase.aspx Hvis du ikke har sett den kan du laste den ned her. Vet ikke om du har koblet til pcen til tven da :) Problemet er ikke så stort når jeg ser på andre sendinger men det er jo merkbart nå og da. Hva slags innstillinger bruker du?


På denne filmen for jeg også meget store graderinger i fargene, de andre filmene er gode, men dette er ekremt dårlig iforhold til de andre. Aner ikke hvorfor.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar