Logo

Kjøp av Plasmatv eller prosjektor

Skriv et svar
12/1/2004 1:36:09 PM #1 av 6
Postet av: mobius
Hei folkens !
Jeg lurte på om dere kunne gi meg noen anbefalinger på plasmaskjerm tv'er?.. den skal hovedsaklig bli brukt til film titting..
Jeg har vært og kikket på Elkjøp og dei anbefaler Panasonic TH37PA30 modellen.. men jeg lurte på om det er
noen som har noe erfaring med denne modellen? Jeg såg at den vant plasmaskjerm testen i DVD og Hjemmekino i august..
Prisen ligger på ca 27000 kr hos Elkjøp. Er det noen som kan anbefaler noe annet ? prisen bør ikke overskride 30000..

Jeg ser også at den ikke støtter 720 (HDTV) er dette et stort minus? går det ann å kjøpe en converter til tv så den støtter hdtv ?
Kan det helelr lønne seg å kjøpe en prosjektor? f.eks BenQ PE7800 verdi ca18000 kr??

På forhånd takk for alle svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/1/2004 3:20:34 PM #2 av 6
Postet av: Granberg
"mobius" skrev:
Kan det helelr lønne seg å kjøpe en prosjektor? f.eks BenQ PE7800 verdi ca18000 kr??

jeg vil anbefale å kjøpe projektor, særlig hvis du har god kontroll over lyset i kinorommet.
Panasonic PT-AE700 er et godt kjøp i den prisklassen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/2/2004 8:37:12 AM #3 av 6
Postet av: mobius
Takk for tilbake mld :)
Det som er saken her er at det i grunn ikke er et "kino rom " men i stuen.. så det blir kanskje litt overkill med et lerret.. men er det noen som har erfaringer fra den overnemnte tv'n ? eller har andre plasmaskjerm anbefalinger i 25000-30000 prisklassen ?

Igjen takk for alle svar..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/2/2004 9:38:10 AM #4 av 6
Postet av: Runel
Dette er den helt klart beste plasmaskjermen under 30k spør du meg, meget bra sortnivå. :D Den har også vunnet tester i What hifi og den siste DVD og hjemmekino. Du bør ha digital tuner på kabel tv evt parabol for å få gode bilder på den. Har ikke skjermen hjemme men ser den hver dag på jobb...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/2/2004 9:52:59 AM #5 av 6
Postet av: Rune
Enig her.

Man kan ikke gå feil ved å investere i denne. Jeg mener at det er den beste plasma skjermen når det gjelder mottak av analoge TV sendinger. Det er fult seendes på, men selvsagt kan det bli enda bedre med digitaldekoder.

Det som gjør denne skjermen bedre enn de andre er sortnivået og svært lite fargegraderinger i forhold til andre plasma.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/2/2004 2:16:31 PM #6 av 6
Postet av: mobius
Takker for alle svar!
Da har jeg blitt overbevist.. stikker ut på elkjøp i morgen..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar