Logo

Kjøpt LG 42px12x! Bra valg?

Skriv et svar
3/24/2005 8:47:08 AM #31 av 36
Postet av: sjefern
Det hørtes jo rart ut. Noen her som kan forklare litt grundigere hva lipsync problemer kommer av?
Jeg trodde det ikke var mulig at det skulle være forskjellig fra kanal til kanal sålenge alt kommer fra samme kilde?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/24/2005 8:50:14 AM #32 av 36
Postet av: Rune
Dette gjelder faktisk fra DVD også. Enkelte filmer kan gi mye lipsync feil, mens andre ikke har det. Grunnen tror jeg ligger i mengden informasjon som bildeprosessorene må behandle. Og jo mer behandling som kreves, jo lengre tid tar det og større lip sync feil får man.

Men hvorfor noen opplever at f.eks TV2 gir mye lip sync og TVN gir mindre bestandig uansett signal, har jeg litt problemer med å forstå.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
3/24/2005 12:16:45 PM #33 av 36
Postet av: kjelle
skjermen min har samme lipsync på alle tvkanaler.bruker kabeltv...ligger på 62ms.+- 10ms. på dvd varierer det mer.fra 30-110ms.mest problemer er det på konserter..spesiellt sone 1,med dårlig kvalitet
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
3/24/2005 6:17:29 PM #34 av 36
Postet av: Tercius
Jeg vet ikke hva som gjør at det er sånn forskjell.. :?

Dessuten hadde de halvhjernene klart å hoste opp feil forsterker, så istedenfo en VSX-AX5AI-S klarte de faktisk å finne meg en VSX-AX5I...
:roll:

Da blir det ikke noen ny forsterker på meg før om enda ett par uker.. :evil:

Enn hvis jeg kjøper meg så lange kabler til høyttalerne så lyden blir forsinket på den måte, trenger vel ikke mere enn ett par mil på hver høyttaler.. :lol:
3/24/2005 6:53:02 PM #35 av 36
Postet av: Rune
"Tercius" skrev:
Enn hvis jeg kjøper meg så lange kabler til høyttalerne så lyden blir forsinket på den måte, trenger vel ikke mere enn ett par mil på hver høyttaler.. :lol:

Tja siden det elektriske signalet beveger seg med lysets hastighet og hvis vi ser at forsinkelsen er 100 ms så trenger du faktisk 29 979 246 meter høyttalerkabel.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
3/25/2005 10:09:44 AM #36 av 36
Postet av: Tercius
"Rune" skrev:
"Tercius" skrev:

Tja siden det elektriske signalet beveger seg med lysets hastighet og hvis vi ser at forsinkelsen er 100 ms så trenger du faktisk 29 979 246 meter høyttalerkabel.

Det blir vel en bra kveil med kabel tenker jeg, spørs om jeg ikke bare får smøre meg med tålmodighet noen uker og vente på forsterkern.. :roll:
Skriv et svar