Logo

Kan noen anbefale en LCD-TV til PS3?

Skriv et svar
12/20/2007 11:22:43 AM #1 av 11
Postet av: Luggage
Jeg trenger en ny TV til spilling, dvd og litt TV-titting. Jeg ser for meg 40-42", full hd og en makspris på ca 12 000. Har noen et tips eller to?

--
Luggage
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/20/2007 11:51:22 AM #2 av 11
Postet av: diosyris
"Luggage" skrev:Jeg trenger en ny TV til spilling, dvd og litt TV-titting. Jeg ser for meg 40-42", full hd og en makspris på ca 12 000. Har noen et tips eller to?

--
Luggage


Hva med denne? http://www.pixmania.com/no/no/546744/ar ... m86bd.html :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/20/2007 12:57:08 PM #3 av 11
Har du en lys stue med en del vinduer eller har du ett relativt mørkt rom?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/20/2007 1:02:04 PM #4 av 11
Postet av: Luggage
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Har du en lys stue med en del vinduer eller har du ett relativt mørkt rom?


Har 3 ganske store vinduer, så den er ganske lys.

--
Luggage
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/20/2007 1:20:24 PM #5 av 11
At du vil ha en LCD tv er greit nok, men vit dette først:

Plasma har ett bedre sort og kontrastnivå, samt at de har en bredere synsvinkel og sliter ikke med etterslep som desverre fremdeles en del av LCD tvene gjør.

LCD har som oftest en høyere oppløsning, har ikke innbrenningsproblemer og passer bedre i lyse rom enn plasma grunnet at plasma har en glassplate forran skjermen og dette skaper gjennskinn og bildet vil virke blasst og kontrastfattig. Men når lyset slukkes derimot er det helt andre saker, da ser du at plasma er en del bedre enn LCD.

Dette er mest snakk om de generelle forskjellene og begge parter har blitt bedre på alle områder.

Full-HD er egentlig ikke noe du trenger, grunnet at du ikke vil klare å skildre Full-HD kontra vanlig HD-ready på den skjermstørrelsen. Det er andre faktorer enn oppløsning som er viktigere, som kontrast, sortnivå, bildebehandling og fargegjengivelse.

Så hvis du ser mest tv på kvelden anbefaler jeg deg en Panasonic PX70:
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... plid=54762

Hvis du finner ut at du vil ha LCD, ville jeg anbefalt den han over anbefalte samt Toshibas nye Regza serie:
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... plid=81996

Det er en jungel der ute og det er mange gode apperater og tviler på at du vil bli skuffet NESTEN uansett hva du velger, men disse er nok en av de beste på markedet nå.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/21/2007 9:44:16 AM #6 av 11
Postet av: Luggage
Tusen takk for gode tips. Toshibaen ser veldig bra ut, og til en svært akseptabel pris. For meg faller valget på LCD på grunn av at jeg har en relativt lys stue og fordi jeg vil ha sjelefred i forhold til innbrenning.

--
Luggage
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/23/2007 12:23:49 PM #7 av 11
Postet av: fox75
Jeg kan varmt anbefalle deg en sony40d3000
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/26/2007 2:44:39 PM #8 av 11
Postet av: Luggage
Ny TV er nå bestilt. Jeg hadde egentlig tenkt å vente lenger, men siden Komplett hadde tilbud på Samsung LE40M86BD så ble valget ganske enkelt.

Takk for gode tips :)

--
Luggage
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/26/2007 5:51:32 PM #9 av 11
Gratulerer, du få komme med en tilbakemelding om hva du syntes om den.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 4:47:29 PM #10 av 11
Postet av: Luggage
Tv'en er nå i hus og jeg har fått testet den litt. Førsteinntrykket var ikke så overveldende, med vanlige analoge signaler ble bildet ikke det helt store. Det var det riktignok ikke med min gamle TV heller, og det er ikke så rart at dårlige signaler viser bedre på en større TV. Koblet til en eldre dvd-spiller med scart-kabel og etter å ha dempet fargene litt så ble det temmelig bra.

Det store gliset kom ikke før jeg koblet til pc. Desktop, divx og spill (Call of duty 4 på 40" :D ) var veldig bra. Jeg var overhodet ikke forberedt på at det skulle se ut som en 40" PC-skjerm. Jeg regner med at det lover godt for Ps3 også, jeg får ikke testet det før Ps3'en min er tilbake fra reperasjon.

Alt i alt så er jeg veldig godt fornøyd. Bra bilde, perfekt størrelse og flott design. :)

--
Luggage
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 5:47:12 PM #11 av 11
Høres bra ut, kjør noen Blu-Ray filmer for å virkelig se potensiale i din flatskjerm. Hvis du lurer på hvem du burde kjøpe; se her:
viewtopic.php?f=27&t=9357
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar