Logo

Kabellengde og veggmontert prosjektor

Skriv et svar
3/14/2006 10:08:04 PM #1 av 4
Postet av: lostfields
Hei

Jeg vurderer veldig sterkt den utrolig stilige veggmonterte prosjektoren LG AN110. Rommet er noe av det lengste laget noe som tilsier at prosjektor og de elektriske duppedittene som står for bildeforsyningen er 6 meter unna, dette i luftlinje, må regne med at ledningene skal skjules slik at det fort blir 10-11m

Greia er da, vil dette påvirke bildekvaliteten? Blir dette rett og slett for lange kabler?

Ettersom det er så langt så vil jeg hvertfall unngå 1 hdmi kabel, 1 s-vido, 1 komponente osv for hver eneste kilde jeg har. Når man i tillegg har en plasma eller lcd tv så ville det vært greit å veksle mellom prosjektor og tv, da trenger man en enhet (som ikke koster skjorta) som kan håndtere mange innsignaler, og 2 utsignaler (en for tv og en for prosjektor) som man kan veksle mellom, finnes dette? (vet at det finnes forsterkere med mange inn, og en ut).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/14/2006 10:59:05 PM #2 av 4
Postet av: arntos
Component har ikke noe problem med 10 meter. Kjøp en receiver som konverterer til component og HDMI, f.eks AX2 fra pioneer. Kjør component til projektor og HDMI til TV. Bruker receiver som switch selv og det fungerer bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/17/2006 10:52:59 AM #3 av 4
Postet av: lostfields
Takk for svar, den var ikke altfor gal pris på den heller.


Har den, hva skal jeg kalle det, autosense på hvilke signal som er på slik at den switcher automatisk? Eller må dette gjøres manuelt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/17/2006 11:37:55 AM #4 av 4
Postet av: arntos
AX2 merker ikke hvilket signal som står på. Poenget er at du kan velge hvilke innganger på lyd og bilde som skal virke sammen. Slik velger jeg mellom XBOX, parabol, DVD og laptop uten å røre fj.kont til TV. Den kan også gi signal ut samtidig på component og HDMI.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar