Logo

Inwall-høyttalere

Skriv et svar
4/23/2005 10:06:54 AM #1 av 5
Postet av: snuker
Er totalt grønn på emnet - men skal ha stuehøyttalerne innebygd i veggen.
Vil ha to fronthøyttalere + senteren + to bakhøyttalere, og skal gå til innkjøp av en 37/42" plasma i sammenheng med dette.

Har sett på BW sine alternativer;
1) Noen som har erfaringer med disse?
2) Hvor ubrukelig vil lyden bli dersom alle fem høyttalere bygges inn i en gipskasse i taket? Altså at front + senter blir satt med fronten ut mot stua, men 10-15 cm nedenfor taket?

Håper noen kan bidra med sårt tiltrengt råd!
- snuker -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/23/2005 10:11:22 AM #2 av 5
Postet av: Knut
Ville jo, om mulig, satt disse i veggen mot lytterposisjon.
Klipsch har jo også et alternativ i forhold til B&W. Har ikke selv sett og hørt dette ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/23/2005 2:01:54 PM #3 av 5
Postet av: Jan A M
"snuker" skrev:Er totalt grønn på emnet - men skal ha stuehøyttalerne innebygd i veggen.
Vil ha to fronthøyttalere + senteren + to bakhøyttalere, og skal gå til innkjøp av en 37/42" plasma i sammenheng med dette.

Har sett på BW sine alternativer;
1) Noen som har erfaringer med disse?
2) Hvor ubrukelig vil lyden bli dersom alle fem høyttalere bygges inn i en gipskasse i taket? Altså at front + senter blir satt med fronten ut mot stua, men 10-15 cm nedenfor taket?

Håper noen kan bidra med sårt tiltrengt råd!


Hvis jeg har forstått deg riktig nå, så kan du jo lage den plata høytalerne skal skrus fast i, på skrå vendt ned mot lytteposisjon. Det kan jo kanskje bli litt snedig, og det trenger ikke bli noe dårlig lyd av det heller. Se på min vakre vedlagte painttegning som viser hva jeg tenker på: innebygd.JPG innebygd.JPG ( 5.2578125 KB) Vist 541 ganger
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/24/2005 7:09:30 AM #4 av 5
Postet av: snuker
Jo, det skrå-alternativet har faktisk vært et tema. Mulig at jeg ender opp med den løsningen!

Flott tegning forresten :D
- snuker -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2005 12:09:47 AM #5 av 5
Postet av: Ra Audio Consulting
"snuker" skrev:Er totalt grønn på emnet - men skal ha stuehøyttalerne innebygd i veggen.
Vil ha to fronthøyttalere + senteren + to bakhøyttalere, og skal gå til innkjøp av en 37/42" plasma i sammenheng med dette.

Har sett på BW sine alternativer;
1) Noen som har erfaringer med disse?
2) Hvor ubrukelig vil lyden bli dersom alle fem høyttalere bygges inn i en gipskasse i taket? Altså at front + senter blir satt med fronten ut mot stua, men 10-15 cm nedenfor taket?

Håper noen kan bidra med sårt tiltrengt råd!


Ohoenix Gold har jo en mengde med produkter til dette formålet. Både høyttalere og styringsenheter.

Roy
Audiosource, Phoenix Gold Home theatre, Carver Digital, Lyns
Vi leverer høy kvalitet til gode priser.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar