Logo

Innkjøpshjelp: Sony BDP-S550 mot Sony BDP-S360

Skriv et svar
9/20/2009 12:43:38 PM #1 av 4
Postet av: ErlingJ
Jeg skal gå til innkjøp av et hjemmekinoanlegg og tenkte å starte med en Bluray-spiller. Siden jeg har en Sony-TV (full HD 52'' LCD) fra før er jeg opptatt av at resten av anlegget også blir Sony for å unngå for mange fjernkontroller, selv om jeg ser av tester at blant annet Panasonic ligger et hakk foran Sony med bluerayspillere. Jeg har forøvrig også begynt å lure på om recieveren STR-DN1000 kan være tingen for meg siden jeg vektlegger trådløse bakhøyttalere.

Kravlisten min til en Bluray-spiller er egntlig ganske grei:
1. Den må kunne spille vanlige CD'er og få lyden overført til to fronthøyttalere på en bra måte. Regner med at nevnte Reciever vil takle det. For å være ærlig vet jeg ikke hvilke utganger jeg trenger fra bluray-spilleren for å gjøre det.
2. Siden vi har en del DVD'er liggende er det absolutt en fordel om spilleren takler også dette formatet på en bra måte.
3. Den må være oppdatert med de siste finesser slik at nye Bluray-filmer blir avspilt slik det er meningen.
4. Selv om begge spiller opp til 7.1 er det antagelig et 5.1 oppsett jeg vil ha i stua mi. Det må vel gå med begge spillerne :?:
5. Må kunne spille mp3-lyd dersom jeg finner ut at jeg vil brenne en Bluray (eller DVD eller CD) med dette formatet.
6. Må kunne vise bilder i jpg-format siden jeg planlegger å brenne Bluray med hvert års bildeproduksjon på en Bluray, mest som backup, men også for å kunne vise dette på TV.

Saken er den at jeg har fått tilbud på både Sony BDP-S550 (som jeg forstår er forrige generasjons mellommodell) og Sony BDP-S360 (som er nyeste generasjons budsjettmodell) til samme pris, ca 2k, og lurer på hvilken spiller jeg bør velge. Går jeg glipp av noe ved å velge den ene eller andre :?: Det må legges til at jeg neppe vil bli en særlig avansert hjemmekinobruker og tviler på om jeg har særlige behov som kan utvikle seg utover det jeg har nevnt i kravlisten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/20/2009 2:52:37 PM #2 av 4
Postet av: Torja
"ErlingJ" skrev:
Saken er den at jeg har fått tilbud på både Sony BDP-S550 (som jeg forstår er forrige generasjons mellommodell) og Sony BDP-S360 (som er nyeste generasjons budsjettmodell) til samme pris, ca 2k, og lurer på hvilken spiller jeg bør velge. Går jeg glipp av noe ved å velge den ene eller andre :?: Det må legges til at jeg neppe vil bli en særlig avansert hjemmekinobruker og tviler på om jeg har særlige behov som kan utvikle seg utover det jeg har nevnt i kravlisten.


BDP 550 har lys i fjernkontrollen om man ønsker å benytte spilleren i et mørkt rom(hjemmekino med prosjektor).
BDP 550 har muligheter for å justere bildet i en bildemeny som man får opp når man putter inn en DVD/BD film.
BDP 360 fikk terning kast 5 i sist test av Hjemmekino, mens BDP 550 fikk terningkast 6 i nr 11/2008. Sitat test 550: Den gjør en ovebevisende jobb enten vi velger BD eller DVD som kilde, og har justeringsmuligheter vi ikke skulle tro vi skulle se i dette prissegmentet.
Som CD spiller gjorde den også en hederlig jobb via analogutgangene.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/21/2009 2:03:00 PM #3 av 4
Postet av: shg
Kan anbefale bruk av SONY gjennom hele kjeden.
Slipper elegant unna med en kontroll. Dessuten får du muligheten til å bryke BRAVIA sync (ikke alle liker den) som bl.a slår av/på alle enheter etter behov.

SHG
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/21/2009 4:01:18 PM #4 av 4
Postet av: teebee
har et bluray ferdigsystem fra sony og synes ikke forsterker og bluray fjernkontrollen overlapper hverandre på en god måte. må bruke begge og det er dårlig synes jeg.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar