Svenning
Aktiv
Innlegg: 6
Registrert: 3/28/2005
Bosted: Moss
E-post
Har nettop kjøpt Philips LX8500W. Har holdt på i hele kveld for å få anlegget opp å stå. Men, uansett hva jeg gjør, jeg får ikke lyd i bakhøyttalerne. Har prøvd alt! Tilogmed lest bruksanvisningen!
Har prøvd alle tricks, bytte av radiokanaler, valg av flerkanalslyd, slå av/på - trekke ut kontakten .....
Når jeg setter i stikkontakten for bakhøyttalerne (forsterkerne er i den ene), starter denne med grønn lysdiode, men ingen lyd. Lysdioden skifter etter noen minutter til rødt. (Ser ut som om de ikke mottar noe signal, og går ned i standby.
Er det noen som har tips eller forslag til å løse dette?
Trond
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
Innlegg: 1309
Registrert: 2/26/2004
Bosted: trondheim
E-post
Nettside
Det har vært litt trøbbel med disse anleggene. Så det kan godt hende at det er en produskjonsfeil på anlegget du har. Gjetter på at hovedenhet og bakhøyt må leveres inn til rep. Evt få et nytt anlegg
PS
Aktiv
Innlegg: 15
Registrert: 9/29/2004
E-post
Hei
Jeg har også problemer med at bakhøytalerene mister kontakten og
blir stille.
Dette har vært slik fra anlegget var nytt i desember 04.
Jeg må trekke ut strømmen i 20sek fra bakhøytalerene, da virker de OK
så lenge jeg ser på film, men pauser jeg filmen i 2 min, så har de kopplet seg ut vil ikke spille igjen før jeg har tatt strømmen på¨nytt.
Jeg har også oppgradert software til siste versjon (22) uten at det har blitt noe bedre.
Må nok inn på verkstedet med annlegget
Svenning
Aktiv
Innlegg: 6
Registrert: 3/28/2005
Bosted: Moss
E-post
Jeg har skrevet en henvendelse på Philips' kundesupportside, med meget detaljert beskrivelse av symptomene. Så får vi se hva de svarer.
I'll keep you posted!
Trond
Svenning
Aktiv
Innlegg: 6
Registrert: 3/28/2005
Bosted: Moss
E-post
Bekreftelsesmail fra Philips:
Dear Sir / Madam,
We have received your e-mail and will answer your question as soon as possible.
With kindest regards,
Philips Consumer Care
Svenning
Aktiv
Innlegg: 6
Registrert: 3/28/2005
Bosted: Moss
E-post
Og her er svaret fra Philips Kundetjeneste. Jeg må nok krype til korset og levere anlegget til reparasjon:
Hei og takk for henvendelsen.
Vi tror at der er en feil på dette produktet og at du bør ta den
aktive trådløse høytaleren tilbake til butikken. Den må på et
Philips-autorisert verksted for justering.. (F.eks. Servicesenteret
for Radio og TV, Kirkegt. 57, Sarpsborg, tel: 69152540)
Ta med kjøpskvittering.
Vi håper at dette har vært til hjelp. Ved flere spørsmål om denne
saken, vennligst oppgi referanse: xx-xxxxxxxxx
Med vennlig hilsen,
Philips Kundetjeneste
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
Innlegg: 1309
Registrert: 2/26/2004
Bosted: trondheim
E-post
Nettside
Et tips er å ta med hovedehneten før du drar på service med det. Mener å ha lest at begge deler må på service, blant annet for at det ikke står serienr på høytalerene men at feilen også kan ligge der.
Svenning
Aktiv
Innlegg: 6
Registrert: 3/28/2005
Bosted: Moss
E-post
"arntos" skrev:Et tips er å ta med hovedehneten før du drar på service med det. Mener å ha lest at begge deler må på service, blant annet for at det ikke står serienr på høytalerene men at feilen også kan ligge der.
Ikke spesielt dårlig råd det nei...
Hentet Venstre bakhøyttaler igår. Elektronikken var modifisert, endel komponenter var byttet. Pga. av utviklingsfeil.
Men, fortsatt ingen lyd i bak-høyttalerne. Leverer resten til service idag.
Trond
Balla
Aktiv
Innlegg: 21
Registrert: 12/26/2004
E-post
Er det ikke sånn at senderen for de trådløse signalene er i subben på disse anleggene? HAr du prøvd å flytte litt rundt på subben?
Svenning
Aktiv
Innlegg: 6
Registrert: 3/28/2005
Bosted: Moss
E-post
Bare for å avslutte tråden; Hadde sub'en inne til reparasjon der en defekt sender (svakhet med systemet, dagens sender er oppgradert) ble skiftet.
Nå virker alt som det skal.
Trond
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
Innlegg: 1589
Registrert: 10/4/2004
E-post
"Svenning" skrev:Bare for å avslutte tråden; Hadde sub'en inne til reparasjon der en defekt sender (svakhet med systemet, dagens sender er oppgradert) ble skiftet.
Nå virker alt som det skal.
Trond
Bra med tilbakemelding.
Dette kan hjelpe andre, som eventuelt måtte oppleve samme problem.