Logo

Infocus X1

Skriv et svar
1/18/2005 11:31:33 PM #1 av 7
Postet av: - MaRe -
Har sett en del på hjemmekinoen til Tiger på avforum siden. Ser ut til at Infocus X1 gir ett sinnsykt bra bilde? ser at disse er nede i under 9000kr nå. Noen som er bedre enn den til ca lik pris? :roll:

Lyst på projektor til filmbruk,plasmaen blir forbeholdt til tv titting ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 11:17:16 AM #2 av 7
Postet av: Rune
Tror jeg heller ville lagt i de ekstra kroenene til Toshiba TDP-MT200 slik at du får en 16:9 projektor.

Personlig syns jeg X1 bråker ALT for mye.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 3:04:31 PM #3 av 7
Postet av: Granberg
Eller eventuelt BenQ5120 hvis du ikke er følsom for regnbuer.
X1 er alt for bråkete, 4:3, ikke komponent eller DVI/HDMI-inngang og har dårlig fargehjul, så den er ikke å anbefale.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 5:02:32 PM #4 av 7
Postet av: Tiger
Husk at alle projektorer vil fremstå gode dersom man tar et godt bilde, så screenshoots er 99.9% reklame og 0.1% facts.

En normalt brukt X1 har etter min mening en fair value på bruktmarkedet som er halvparten av Toshiba'en.

Og utifra den betraktningen må man ta sine valg: Få et godt bilde for 5.500 kroner, eller få et litt bedre bilde til 11.000 kroner (Toshiba). Hvilken signalkilde man skal benytte betyr jo litt det også...

Nå vil jo andre momenter være av betydning også. F. eks. støy, 16:9 vs. 4:3, zoom, offset, tilkoblinger, osv.

X1 og HTPC gir et godt bilde via VGA. Det er ingenting i praksis som tilsier at DVI gir bedre bilde fra HTPC.

Benq5120 har jeg lest at mange har sett, testet og ikke valgt.

Og til Granberg: Det er på sin plass å presisere at X1 ikke har dedikerte komponentinnganger, men at X1 selvsagt støtter både progressive komponentsignaler og linjeflettede komponentsignaler. Har selv hatt Philips DVD963SA sammen med X1, og det var en god kombinasjon.

Til MaRe: X1 får du ikke kjøpt ny, og gjør du det så ikke kjøp den. Mitt råd er at du vurderer nye projektorer rundt ditt budsjett. Ønsker du imidlertid å kjøpe brukt, og du ser for deg 5-6.000 så er en brukt X1 vanskelig å komme utenom når man sammenligner opp mot mye av det søpplet (unnskyld uttrykket) som flere prøver å selge på QXL, og andre plasser til samme pris. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 5:23:48 PM #5 av 7
Postet av: - MaRe -
Hmm,ok. får se hva det blir etter hvert.Mulig det blir en Infocus 4805 DLP. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 8:28:05 PM #6 av 7
Postet av: nutts
Har selv en X1, som jeg kjører KOMPONENT på, å er meget fornøyd med.
Hadde litt regnbue før, men etter att jeg kalibrerte den så har jeg ikke plager med det i det hele tatt. ( mine øyne plages iværtfall ikke )
Jeg var innom en kar som solgte hjemmekino utstyr for å se etter en projector i en høyere prisklasse. Når jeg kom inn i demorommet, så hadde han en X1 hengende i taket. Jeg var som sagt egentlig i marked for en råere projector, men når jeg så bildet som X1 produserte i forhold til min gammle 50.000 kr projector, så spurte jeg om jeg ikke kunne få kjøpe demo modellen som hang i taket. (siden han ikke hadde noen annen projector på lager ) Den fikk jeg kjøpt for litt over 5000 kr, da hadde projectoren ikke gått stort heller.
Når det gjelder støy, så merker jeg ikke stort til det, men jeg sitter ikke å hører etter støy heller. Det finnes sikkert mange bra projectorer på markedet, men hvis du får tak i en brukt X1, som fremdeles har mange timer igjen på lampen, da tror jeg ikke det går ann å bli misfornøyd.
Den tegner iværtfall opp bra bilder....bedre enn på kino.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 8:50:33 PM #7 av 7
Postet av: Granberg
Kjøper man BRUKT er ikke X1 et så dumt valg nei..
Bare man ikke er følsom for regnbuer og kan leve med støy.
Kontrastnivået er jo ikke dårlig da :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar