Logo

infocus 4805 forhold til BenQ PE5120

Skriv et svar
7/15/2005 8:25:24 PM #1 av 7
Postet av: ozon
BenQ PE5120 6200kr

InFocus 4805 8999kr

Har tenkt å kjøpe meg prosjektor men ikke god råd<-. min bror har en infocus 4800 og sier det ikke er noe vitsi å kjøpe dårligere en den. (Eg synest den var topp).

Det eg lurte litt på er om eg skulle kjøpe benq 5120 og kjøpe læret og takfæste eller kjøpe, infocus 4805 og kjøpe et ikea rullegardin og mekke noe selv feste i taket om det er mulig? vet ikke dei du kjøper er laga til å stille grader om det må til? evt er det noe i samme pris klassen som egner seg bedre? som sakt var veldig fornøyd med broren min sin infocus 4800, men kunne ikke tenkt meg noe dårligere forsåvidt.

takker for svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/15/2005 8:52:50 PM #2 av 7
Postet av: Bombadil
Takfeste skaffes på biltema til 150 kr. Kjøpe et høytaller stativ og så lage det selv. Har selv gjort det og en mange andre som har gjort det samme. Vet ikke om det er et sted hvor det er nøye forklart.

Jeg har selv sp4805 og er storfornøyd. Denne har nok en god del bedre bildekvalitet en benq og er en veldig god prosjektor i seg selv. Noen andre i denne prisklassen er det også, men jeg vet ikke helt om noen er bedre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/16/2005 10:20:13 PM #3 av 7
Postet av: Vector
Dette er jo 2 gode projektorer. SP4805 er klart det beste valget. Men tenker du på pris så er BenQ det beste kjøpet :)

Har testa begge proejktorene. Og hadde sjøl gått fo SP4805. BenQen hadde for mye regnbuefarger for at jeg kan leve med det (ellers ganske godt bilde). Og SP4805 ble jeg imponert over. Et meget godt bilde til den prisen. Det som plaga meg var litt støy, men det var ikke så mye at jeg bryde meg så mye om det....


Så har du nok penge, kjøp SP4805. Har du ikke så godt med penger, gå for 5120. Den har et utrolig godt bilde til prisen!

Jeg fåreslår at du ser på begge før du handler......
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/17/2005 2:20:18 AM #4 av 7
Postet av: Bøgge Bakken
Har denne selv og er meget fornøyd med bilde. Eneste jeg ikke liker er at den støyer vel mye.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/18/2005 10:10:55 PM #5 av 7
Postet av: Kjell
Denne er vel også aktuell for under 10 k? TOSHIBA TDP-MT200

Den støyer en god del mindre enn 4805 i alle fall.
Jeg har sett en del film på 4805 og bildet vat bra det, men det er en del speilbrus (dithering) i bildet. Det som imidlertid plaget meg mest var støyen fra den. Dessuten har InFocus en "merkelig" spesiell digital inngang som krever en overgang, mens Toshiba har DVI inn. Der sparer du inn noen kroner på mellomleget. Lykke til i alle fall.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/19/2005 1:48:35 PM #6 av 7
Postet av: ozon
takk for svar :) tror dere 4805 kommer til å synke noe mere i pris evt noen ny modell som kommer snart? eller er det bare å slå til? :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/21/2005 11:21:40 PM #7 av 7
Postet av: Vector
Denne kommer til og synke ja! De solgte den til 7k på en messe i oslo ;)
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar