Logo

Hvorfor kan ikkje plasma ligge?

Skriv et svar
11/13/2005 4:45:33 PM #16 av 30
Postet av: boly
Dette gjelder også større lcd skjermer, egenvekten på skjermen er større enn hva skjermen klarer og holde.

Problemet er vell større på plasma, da man klemmer pixlene.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/13/2005 4:56:45 PM #17 av 30
Postet av: nutts
Hvis en plasma henger i taket, så vil jo ikke glasset klemme på skjermen, det vil jo i tilfelle bue nedover mot rommet. Ligge i sengen å se film virker ikke særlig tiltrekkende på meg iværtfall, vil jo bli litt snål høytaler montering også da. Tannlegen min har en skjerm montert oppunder taket, den er jo ok å se på når den stygge mannen roter rundt innimellom jekslene.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/14/2005 11:03:18 AM #18 av 30
Postet av: the lund
Lurer på og bestille fra Tyskland (technikdirekt.de) da eg fikk tilbud fra en kamerat i sverge. Han kunne bestille plasmaer til seg for ca. 600 i frakt, da slipper eg moms og sparer penger på krone kursen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/22/2005 1:38:00 PM #19 av 30
Postet av: Stakjen
"Bøgge Bakken" skrev:Det står jo på eksen hvordan varen skal fraktes.
Ikoner med piler opp, krystallglass, paraply osv. men om transpotører
bryr seg om dette vet jeg ikke..



Min eks ble levert uten bruksanvisning. Mulig det var derfor det raknet :lol:
If I'm not back in five minutes, just wait longer..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/23/2005 9:32:44 AM #20 av 30
Postet av: Bøgge Bakken
"Stakjen" skrev:
"Bøgge Bakken" skrev:Det står jo på eksen hvordan varen skal fraktes.
Ikoner med piler opp, krystallglass, paraply osv. men om transpotører
bryr seg om dette vet jeg ikke..



Min eks ble levert uten bruksanvisning. Mulig det var derfor det raknet :lol:


Det var en stygg skriveleif :oops:

Men som Ramsy i Bigbrother sa. Bytter du dame, så bytter du bare problemet med et annet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/23/2005 9:37:03 PM #21 av 30
Postet av: aavdst
Jeg hørte noen som sa en gang at store flatskjermer ble transportert i esker med en slags "velte-indikator". (husker ikke korrekt benevnelse)
Dvs at hvis esken blir tippet over x antall grader fra sin vertikale stilling så farges den rød eller noe slikt. Da vil man når man mottar esken se om den har blitt fraktet i vertikal (stående) stilling hele tiden. Jeg har ikke sett dette selv, men mulig noen av dere som nylig har fått stor flatskjerm har sett dette :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/23/2005 10:20:50 PM #22 av 30
Postet av: arntos
"aavdst" skrev:Jeg hørte noen som sa en gang at store flatskjermer ble transportert i esker med en slags "velte-indikator". (husker ikke korrekt benevnelse)
Dvs at hvis esken blir tippet over x antall grader fra sin vertikale stilling så farges den rød eller noe slikt. Da vil man når man mottar esken se om den har blitt fraktet i vertikal (stående) stilling hele tiden. Jeg har ikke sett dette selv, men mulig noen av dere som nylig har fått stor flatskjerm har sett dette :?:


Pioneer skal ihvertfall ha slike indikatorer på eskene til sine skjermer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/24/2005 9:15:02 AM #23 av 30
Postet av: RedMoon
Pussig, det der.....jeg fikk akkurat hjem foten til min PV500, og i monteringsveiledningen står det at skjermen skal LIGGE med fronten ned (på et teppe) under monteringen ! Rart at dette står i Panasonic's egen bruksanvisning hvis skjermen ikke tåler det. Og hvordan får man montert TV'n uten å legge den ned ??
Sender en mail til Panasonic om dette, tror jeg.... :!:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/24/2005 10:17:45 AM #24 av 30
Postet av: xuax
"RedMoon" skrev:Pussig, det der.....jeg fikk akkurat hjem foten til min PV500, og i monteringsveiledningen står det at skjermen skal LIGGE med fronten ned (på et teppe) under monteringen ! Rart at dette står i Panasonic's egen bruksanvisning hvis skjermen ikke tåler det. Og hvordan får man montert TV'n uten å legge den ned ??
Sender en mail til Panasonic om dette, tror jeg.... :!:



når du legger skjermen forsiktig ned er det ikke noen stor fare for støt skader akkurat, men hvis du legger den ned og trykker litt godt bak på tv'en øker dette kraftig. Det er ikke farlig å legge den forsiktig ned, men hvis du legger den ned når du skal transportere den kan det oppstå støt som følge av at du har kjørt over en dump, hull i veien, osv.


(foresten foten kan festen til tv'en hvis det er 2 som løfter den opp på foten. da trenger du ikke å legge den ned)
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/24/2005 12:22:05 PM #25 av 30
Postet av: TedN
DHL fraktet min Samsung LE40-M61 "horisontalt". Da jeg påpekte at jeg mente den burde stå på høykant hadde sjåføren ingen kjennskap til dette og gryntet et eller annet om at han egentlig brydde seg fint lite om hva jeg måtte mene om det. TVen var like fin den, men behandlingen fra DHL var i tråd med det slette helhetsinntrykket de ellers ga...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/24/2005 8:38:30 PM #26 av 30
Postet av: ragnar.o
En kjenning kjøpte en 42" panasonic igår å fikk beskjed om at skjermen kunne legges men bare en vei.Er usikker på hvilken vei det var .
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/28/2006 8:34:48 AM #27 av 30
Postet av: Egga
Hvis plasmaen blir trasnportet liggende, vil evnt feil kunne sees med en gang, eller er det noen effekter som kan ta skade og ikke vise med en gang og komme etter hvert.

To sider med svar, og jeg kan ikke si jeg forstå så mye mer enn når jeg begynte å lese. :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/28/2006 9:26:30 AM #28 av 30
Postet av: xuax
"feil" du kan få ved å legge ned skjermen under transport er at glasset knuser. Med andre ord du ser en pen rose (kan brukes som bilde :shock: ) og dette ser du med engang. Man skal ikke legge ned skjermen under transport ettersom den da kan utsettes for støt som kan medføre overnevnte. Derimot kan skjermen legges forsiktig ned for å montere på fot o.l
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/13/2010 5:59:45 PM #29 av 30
Postet av: jarleirik
Jeg jobber på Schenker teminal på Møre

Vi er nøye når det gjelder behandling av gods som er merket "stående under transport eller liggende" En transport i Container eller bil kan bli veldig tøff, men er produkter pakket riktig så skal det tåle dette.
En plasma tv tåler å bli lagt forsiktig ned på siden i en kort stund men da må den ikke belastes på noen som helst måte, under transport SKAL DEN STÅ! Skal man være helt sikker så la den stå i den posisjonen den er merket for å stå.

Når det gjelder Plasma tv så er det for lite informasjon om hvor viktig det er å la den stå under transport. LCD tv kan ligge men alikevel ikke bli ødelagt. LCD tåler mer men den skal transporteres ståend den også.

Jarl.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/13/2010 9:00:56 PM #30 av 30
Postet av: Kriss
Tyngden på det stoffet som er inni panelet er tyngre enn hva glasset tåler, derfor ryker tvn når den ligger.
Er vist noe flytende guffe inni der... noe plasma gørr... :smile:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar