Logo

Hvordan TV bør jeg velge?

Skriv et svar
10/12/2010 12:15:58 PM #1 av 2
Postet av: iceking
Hei!

Jeg er på utkikk etter en TV i størrelse 46"-50". Jeg er usikker på hva jeg bør velge slags teknologi. Prisklasse jeg har forespeilet er opptil 15-16.000,-

Er så mange forskjellige å velge mellom i jungelen, og jeg får inntrykk av at det er LED som er tingen, men da er spørsmålet mitt hvilken LED-TV bør velges? Det er så mange alternativer og i jungelen hos samsung så har jeg vanskelig med å finne en bakrunnsbelyst LED-TV, da de fleste har Edge-LED. Hvorfor benyttes sistnevnte i 3D-TVer fremfor bakrunnsbelyst LED?

Sånn som f.eks. Samsungs UE46C8705 har Edge-LED, er denne noe dårligere enn en LG 47LE850N / 47LE8500?

Noen sier også at Samsung sin plasma-TV PS507705 er en knall TV, men at den har litt buzz/støy. Vet ikke hvor mye dette teller og trekker ned på kvaliteten på en slik TV...

...Bare legge til at 3D-funskjonalitet er ikke noe jeg ser på som noe nødvendighet ut fra mitt bruk.

Men nå er spørsmålet mitt enkelt og greit (!?); Hvilken type TV bør jeg velge for en best mulig allround-opplevelse både til TV-titting, film (via BlueRay og PC), og noe spilling?

Takker og bukker for alle forslag til å gjøre mitt TV-kjøp lettere :D


Mvh
Joachim
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/18/2010 8:39:04 PM #2 av 2
Postet av: Leiknes
Var jeg deg ville jeg tatt en titt på 46pgl7665. Mener å huske at den ligger til 12995. Bilde er litt mattere enn Samsung sitt. Jeg mener ihvertfall at det har en riktigere fargesammensetning. Den har også mye bedre lyd enn Samsung (Hvis du ikke skal komplementere med hjemmekino). Og så har den selvfølgelig Ambilight. (Spectra 2)

Knallmodell. Evt. 8 serien. Ike store forskjellen. Primært ny design.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar