Logo

Hvordan se om høyttalere er strømkrevende

Skriv et svar
8/24/2013 11:17:37 PM #1 av 2
Postet av: Twinrehz
Kjøpte meg nylig ny forsterker - Denon PMA-520AE, for de som måtte lure - og sitter og lurer på hvilke høyttalere forsterkeren faktisk kan drive. Den eneste informasjonen jeg finner er at impedansen må være riktig, og at det finnes noe som på fagspråket heter speaker sensitivity. Kan noen da fortelle meg hvordan jeg kan finne ut om forsterkeren faktisk klarer å drive høyttalerne jeg kikker på?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/4/2013 2:51:53 PM #2 av 2
Postet av: Zleepyme
Hvilke høyttalere er det du vurderer sammen med forsterkeren? Forsterkeren klarer og driver middels og normale gulvhøyttalere som f.es Dali Zensor 5, Dynavoice F6, Dali Zensor 7, Dali Lektor 6, Cerwin Vega Ve8f, Cerwin Vega Ve12F osv... Merk at dette er en integrert forsterker, og har mere pulver i hvær kanal en f.eks en surroundreciver i samme prisklasse. Før du kjøper, så spør om demostrasjon. Da får man høre om forsterkeren vil kunne lever det lydvolum på valgte høyttalere man ønsket seg.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar