Logo

Hvordan kople til HDMI mellom Pioneer 4270XA og DVD?

Skriv et svar
11/27/2007 3:03:09 PM #1 av 3
Postet av: Augemo
Er litt "grønn" når det gjelder flatskjermer og tilhørende utstyr, og får ikke helt til koplingen mellom Pio´n og dvd-spiller´n.
Har kjøpt meg dvd-spiller (Toshiba HD-E1) som jeg skal kople til en Pioneer 4270XA. Dette får jeg ikke til. Får melding om at HDMI ikke er tilgjengelig i den innstillingen jeg har valgt. Hva er feil?

Funker med RGB(?) kabler, men mangler lyd. Hvorfor får jeg ingen lyd? Har egne kabler til lyd-delen, men fargene stemmer ikke med koplingene. Kablene er rød og svart, mens den ene lydutgangen på skjermen/dvd´n er hvit.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 5:23:16 PM #2 av 3
Postet av: Blueflame
Det finnes innstillinger på både TV'n og DVD spilleren som du må finne og sette på HDMI før dette fungerer. NB! Når du har fått gjort dette, så må du passe på at du ikke har valgt Dolby Digital 5.1 lyd ut fra dvd spilleren din via HDMI. TV'n din kan BARE ta imot ren stereo lyd, altså "PCM stereo" dvs. upakket stereo lyd.

Tv'n har ingen lyd dekoder innbygget, derfor klarer den ikke dekode dolby digital eller noen annen form for pakket lyd format.


Altså, først slår du på TV'n, slå på kanal "Input 3" (helt øverst på kontrolleren) "dette er HDMI inngang 1 bak TV'n" og velg HOME MENU, velg alternativ. Der finner du at du kan velge HDMI som input til denne kanalen. Så slår du på dvd spilleren, velge HDMI ut, og velg lyd ut via HDMI men husk kun PCM lyd.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 8:34:32 PM #3 av 3
Postet av: Augemo
Eureka! Tusen takk for hjelpen Blueflame! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar