Logo

hvordan koble pc lyden, til forsterkeren.

Skriv et svar
9/10/2007 5:10:27 PM #1 av 5
Postet av: michael1211
Hei, jeg tok gamle pc'n og koblet den til tv'n med en s-video kabel og bilde funke helt fint. men hvordan kobler jeg lyden fra PC'N til forsterkeren?
pc'n har "vanlig" "rød, grønn, blå, grå, svart, oransje. tilkobling, mens forsterkeren har s-video "rød å hvit" å en god del flere tilkoblings metoder. 123456.jpg 123456.jpg ( 47.86328125 KB) Vist 374 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/10/2007 5:46:53 PM #2 av 5
Postet av: ingobingo
mini jack til phono,kabel.
http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=20187078
har du et dyrt lydkort for eks x-fi så bruk en bedre kabel en clas ohlson.
Phonokabelen i forsterkeren hvit til hvt og rød til rød. På forsterkeren står det sikkert et navn ved inngangen feks tape eller cd. sett forsterkeren på det samme som du har koblet den til på, feks tape.
Men ikke velg phono elle LP da dette er kun inngang for platespiller og denne ingangen har t filtere som lager rar lyd

husker ikke hvilke farge det er på mini jacken på pcen,men det er den det kommer lyd utav. Så sett på en mp3 og prøv deg fram. tror det er den grønne.
.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/10/2007 5:56:15 PM #3 av 5
Postet av: michael1211
tusen takk for hjelpen, det var noe sånt jeg trengte ja. men jeg kom til å tenke på at på denne pc'n jeg sitter på no står det et "http://prisguide.hardware.no/product.php?product_id=9430" lydkort. blir det noe forskjell i lyden hvis jeg bruker dette istedenfor det andre? isåfall hva av kabler trenger jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/10/2007 6:12:42 PM #4 av 5
Postet av: ingobingo
du kan få surround lyd via optisk fiberkabel via det andre lydkortet,men det er ikke altid like lett sidene pcer stor sett vanskelige og ha med å gjøre. surround lyd på pc`en er ikke for alle så viktig uansett da de står ofte bare og spiller mp3 filer som er i stereo.
Lyd messig på dette lydkortet og det du har er nok det mye det samme. Knall god lyd fra pcen er heller vanskelig da de bråker så mye, selv med vannavkjøling
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/10/2007 6:17:59 PM #5 av 5
Postet av: michael1211
ok, tusen takk for gode svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar