Logo

Hvor mange kabler trenger jeg?

Skriv et svar
3/18/2010 3:07:36 PM #1 av 5
Postet av: Shadowman
Jeg er en nybegynner med Surround anlegg, og jeg har funnet ut hvordan høytalere jeg skal kjøpe.

Det blir:

Onkyo tx-nr807 (forsterker)
Vincent Sp-331 (effekt trinn til frontan)
Kliosch rf 63 (front)
SVS pb13 ultra (bass)
Klipsch rs 42 (surround)
Klipsch rc 64 (center)


Det er spørsmålet, hvor mange kabler + hvilke kabler kjøper jeg? Jeg har et Stereo anlegg fra før, og den har sånne veldig tynne kabler, med to tynne wirere som stikker ut og er vanskelig og kable til. De vill jeg ikke ha noe med gjør på mitt kommende anlegg. Ser heller ikke som de sitter bra montert heller. Jeg vill ha noen som er enkle med og gjøre, og for bedre kontakt når jeg plugger de i. Dette ser komplisert ut.

Jeg håper på svar og hjelp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/18/2010 3:28:46 PM #2 av 5
Postet av: Torja
Må få rose deg på meeget gode komponenter du har anskaffet deg :biggrin:
Høytaler kabler gjør du så billig eller dyrt som du ønsker selv. Her er noen alternativer...
http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11291
http://www.surround.no/category/6970/KA ... AKTER.html
ellers har både Biltema og Clas ohlson kabler innen det fornuftige pris leiet. Du må selvskag gå både til http://www.hifiklubben.no/produkter/kab ... lerkabler/ eller evt http://www.stereofil.no/produkter/k_hoyttaler_.html
alle har de kabler i alle prisklasser.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/18/2010 5:29:27 PM #3 av 5
Postet av: Shadowman
Ok, jeg ennda ikke kjøpt de. Jeg har prøvd selv og finne ut av det, jeg er usikker på om dette blir rett?

Se her:


Onkyo tx-nr807 (forsterker)


Vincent Sp-331 (effekt trinn til frontan)
2 BetterCables Premium III Banana
1 BetterCables Silver Serpent II RCA analog signalkabel

Klipsch rf 63 (front)
2 BetterCables Premium III Banana

SVS pb13 ultra (bass)
1 BetterCables Silver Serpent Sub RCA subwoofer kabel
1 SVS Audio Interconnect RCA signalkabel

Klipsch rs 42 (surround)
2 BetterCables Premium III Banana

Klipsch rc 64 (center)
1 BetterCables Premium III Banana


Blir det nok kabler og rett? Også passer de banankablene til de høytalerne? + må jeg kjøpe bananplugger for og feste de på, eller følger det med?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/18/2010 5:49:43 PM #4 av 5
Postet av: MindWaste
"Shadowman" skrev:Ok, jeg ennda ikke kjøpt de. Jeg har prøvd selv og finne ut av det, jeg er usikker på om dette blir rett?

Se her:


Onkyo tx-nr807 (forsterker)
? <--- HDMI kabler hvis du skal koble til bluray spiller, PS3 el.l. 1 HDMI pr komponent

Vincent Sp-331 (effekt trinn til frontan) <--- OK
2 BetterCables Premium III Banana
1 BetterCables Silver Serpent II RCA analog signalkabel

Klipsch rf 63 (front)
2 BetterCables Premium III Banana <-- Disse trenger du ikke da du allerede har tatt de med på Vincent sp-331

SVS pb13 ultra (bass) <--- Du trenger bare en av de du har listet opp her
1 BetterCables Silver Serpent Sub RCA subwoofer kabel
1 SVS Audio Interconnect RCA signalkabel

Klipsch rs 42 (surround) <--- OK
2 BetterCables Premium III Banana

Klipsch rc 64 (center) <--- OK
1 BetterCables Premium III Banana


Blir det nok kabler og rett? Også passer de banankablene til de høytalerne? + må jeg kjøpe bananplugger for og feste de på, eller følger det med? <---De kablene du har valgt er ferdig terminert med bananer, du trenger ikke kjøpe løse plugger i tillegg
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/18/2010 6:00:41 PM #5 av 5
Postet av: Shadowman
OK, takk. Ja, jeg skal koble anlegget til dvd spilleren. Jeg har allerede hdmi kabel. Det er bra jeg veit hvor mange og hvilke kabler jeg skal bruke nå. Nå slipper jeg og tenke så mye på det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar