Logo

hvilke innkjøp står for tur i 2010?

Skriv et svar
1/1/2010 12:07:00 AM #1 av 11
Postet av: teebee
et nytt år er igang og nye muligheter å kaste bort hardt tjente penger. hva står på investeringsplanen i 2010?

for min del er det leilighet\hus som står øverst (som det har gjort i snart 3 år nå, så ingen hastverk her i gården)
første innkjøp kommer vel en ny tv-benk og en oppdatering på reciever-siden allerede på lørdag :D
så håper jeg det blir en sub (svs sylinder) om ikke den må vente til jeg finner ut hvor jeg blir å bo da.


noen flere som har planene klare for dette året?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2010 12:58:24 AM #2 av 11
Postet av: Rune
I år (2009) har det blitt vedig lite nytt utstyr til kinoen, men jeg har fått byttet ut min 20 år gamle mazda til noe nyere iallfall. Jeg hadde i utgangspunktet bestilt ny projektor (HW10), men den dukket ikke opp og jeg har ikke rukket å mase. (ble bestilt i mars)

Så jeg satser på å få lagt inn en ny bestilling etterhvert. Sony HW15 virker som et godt kjøp. I tilegg har effektforsterkeren min begynt å lage 50Hz during så jeg må vurdere å oppgradere den.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2010 2:37:04 PM #3 av 11
Selv om interessen fremdels er på topp, blir nok 2010 ett ganske stille år når det kommer til oppgarderinger i min hjemmekino. Millitæret er ikke langt unna og er derfor ikke den beste tiden til å oppgradere på, jeg får fokusere på andre ting imens...
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2010 4:48:10 PM #4 av 11
Postet av: dvdjan
I 2010 så må man vel begynne og snuse litt på 3D tenker jeg :)
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2010 9:46:24 PM #5 av 11
Postet av: Msport
Det er ikke de helt store oppgraderingene som ventes i 2010, men noen har jeg planlagt:

- Har allerede bestilt en svært så billig cd spiller, men den er ikke levert enda. En Denon DCD-510AE. Rett og slett fordi den er så billig og BD spilleren er en ganske så kjiip cd spiller. BD spilleren er alt for treg og takler ikke å gå direkte til en sang ved hjelp av nummer. Kom på kroner 1 450,- inkl. frakt. Kommer mest sannsynlig til å bruke den som et rent driverk med dac i reciver, da jeg mistenker at reciveren er bedre utstyrt på den siden.
- Skal bygge meg en ny tv benk formsydd etter mine behov og som passer inn sammen det jeg har av utstyr.
- Når jeg er ferdig med tv benk bygging og en hektisk vår på jobben begynner å legge seg, skal jeg kjøpe en Emotiva XPA-5 effektforsterker til. Litt belønning for en hektisk periode på jobben må jeg har ;)

Ellers er jeg veldig fornøyd med det jeg har den dag i dag, men man ønsker jo alltid litt til ;) I 2009 ble det i grunn ganske mye nytt for min del. Nye fronthøyttalere, senter, bakhøyttalere, PS3, Nintendo Wii, Logitech Squeezbox Duet og ikke mindre enn 3 (!) blu-ray spillere (en til jr, en til soverommet og en til stua). Ble i grunn litt for mye i 2009...

En annen oppgradering som ikke er AV relatert - vi må ha ny bil i år. Sikter inn på en Skoda Superb eller Octavia stasjonsvogn.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/2/2010 6:30:02 PM #6 av 11
Postet av: Flateng
Rotel RSP 1580... sikle sikle :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2010 10:33:51 AM #7 av 11
Postet av: Runner
Etter og ha solgt både center og sub før jul, er det vel snart på tide å skaffe seg noe nytt. Ellers så kan det hende det blir ny tv til sommeren. Jeg vil vente og se hva som kommer fra de forskjellige produsentene fremover. Tror det blir et spennende år på bilde siden, uten at jeg er noen spåmann.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2010 2:54:08 PM #8 av 11
Postet av: Rune
Litt uventet handlet jeg meg en LCD TV på impuls i går. Det ble en 32" Samsung 355 på tilbud på Elkjøp til 2895. Den er trygt plassert på venstresiden av pc skjerm som kontorTV. Litt stort å ha en 32" 50 cm fra hodet, men å finne en ok priset 26" er jo plent umulig. Det beste er jo at den er godkjent av Canal Digital så nå venter jeg bare på kort jeg kan putte rett inn i TV. (analog bildet var langt fra godt)

"Msport" skrev:
En annen oppgradering som ikke er AV relatert - vi må ha ny bil i år. Sikter inn på en Skoda Superb eller Octavia stasjonsvogn.


Superb virker jo som en veldig flott bil av det jeg har lest og sett om den. Jeg ser mange klager over kvaliteten på Volkswagen konsernets sine biler, jeg vet ikke hvor reelt det er, men bilene ser jo flotte ut så jeg kjøpte selv "folkevogn" for første gang i 2009. Får håpe man ikke blir så veldig plaget. MSPORT høres ut som BMW. Er det BMW du bytter ut?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2010 4:42:24 PM #9 av 11
Postet av: roffe
Det blir med 99% sikkerhet ny BD-spiller i løpet av årets to første mnd. Problemet er hva man skal gå for. Akkurat nå har jeg 3 kandidater, nemlig:
[list]
[*]Sony BDP-S760[/*:m]
[*]Philips BDP9500[/*:m]
[*]Cambridge Azur 650BD[/*:m][/list:u]
Valget er ikke klart ennå, for å si det slik...

Det er vel også sannsynlig at jeg bytter surroundreceiver i løpet av året, og der er vel Onkyo 807 evt, 1007 (dersom den faller litt i pris) aktuelt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2010 2:37:27 AM #10 av 11
Postet av: Torja
Har tenkt litt, mener usikker om det blir de store oppgraderinger i 2010. Men er på utkikk etter mer effekt, da først og fremst til min senter høytaler, evt bytte ut Thulen. Parasound kansje. Liker litt "fet" men oppløst lyd. Ellers får en se hva slags nyvinninger som kommer i 2010. 3D er på alles lepper. Men tror ikke produsentene har kommet lenger enn til enkelte flat tv skjermer som evt støtter dette. Vi får se hva som kommer på prosjektor fronten, men tror ikke på noe stort gjennobrudd i år. Vi får se neste år, før man gjør de stoore utskiftninger :geek:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2010 8:47:07 AM #11 av 11
Postet av: Msport
"Rune" skrev:
"Msport" skrev:
En annen oppgradering som ikke er AV relatert - vi må ha ny bil i år. Sikter inn på en Skoda Superb eller Octavia stasjonsvogn.


Superb virker jo som en veldig flott bil av det jeg har lest og sett om den. Jeg ser mange klager over kvaliteten på Volkswagen konsernets sine biler, jeg vet ikke hvor reelt det er, men bilene ser jo flotte ut så jeg kjøpte selv "folkevogn" for første gang i 2009. Får håpe man ikke blir så veldig plaget. MSPORT høres ut som BMW. Er det BMW du bytter ut?

He he. Nei jeg har ikke BMW. Nicket ble en liten blanding av min interesse for motorsport og selskapet M-Sport som bygger Ford sine WRC biler. Har tidligere vært aktiv motorsportsutøver innenfor rallycross.

Skoda har vist nok noen av de mest fornøyde kundene i norge. I følge norsk kundebarometer er det kun BMW og Toyota som er har mer tilferdse kunder: http://www.kundebarometer.com/index.php?content=nkbres2009&criteria=tilfredshet. Har faktisk til gode å snakke med en Skoda eier som er misfornøyd med bilen enda. Ja, hvis man ser bort i fra Skoda 120 eiere da...
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar