Logo

Hvilke forsterker?vis jeg skal ha effektforsterker ved siden

Skriv et svar
9/18/2006 6:55:09 PM #1 av 7
Postet av: espeng
Hei! Jeg sitter å lurer på å kjøpe meg en ny hjemmekino forsterker i en prisklasse rundt 5000kr. Så lurte på hva som vil være det beste vis jeg skal ha en effektforsterker til mine front høytalere. Tenkte da også på og selge min onkyo TX-SR600E da denne ikke har pre out. Hvilke pris ligger disse på tror dere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/18/2006 7:30:14 PM #2 av 7
Postet av: boly
"espeng" skrev:Hei! Jeg sitter å lurer på å kjøpe meg en ny hjemmekino forsterker i en prisklasse rundt 5000kr. Så lurte på hva som vil være det beste vis jeg skal ha en effektforsterker til mine front høytalere. Tenkte da også på og selge min onkyo TX-SR600E da denne ikke har pre out. Hvilke pris ligger disse på tror dere?


Du tenker altså og kjøpe en reciver og en effektforsterker?

Litt vanskelig og si etter som vi ikke vet hvile høytalere du har. Du kan kansje si litt om hvor mye du totalt har tenkt og legge i dette? Mulig du slipper effekt hvis du kjøper større reciver.

Kansje du kan kjøpe brukt effektforsterker og ny reciver?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/18/2006 8:25:12 PM #3 av 7
Postet av: espeng
ja tenkte på det. Jeg hadde planer om å kjøpe meg denne effektforsterkeren.CERWIN-VEGA A-1.5KW. Jeg har som fronthøytalere cerwin-vega al-1000, resten drar ikke særlig med strøm.. Lurte derfor på om derre hadde noen tips til hvilken hjemmekino reciver som jeg da burde kjøpt til rundt 5000kr.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/19/2006 2:08:11 PM #4 av 7
Postet av: boly
Med denne har du auto oppsett, mulighet for bi-amping hvis du har den muligheten.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... _Soelv.htm
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/19/2006 6:26:40 PM #5 av 7
Postet av: espeng
men denne er det jo ikke pre-out så jeg får koblet til en effektforsterker til fronthøytalerne? Er ganske viktig for meg dette.

Takker for alle svar:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/19/2006 6:37:44 PM #6 av 7
Postet av: boly
Du får ta en titt på denon, pineer og yamaha sine recivere. Det er jevnt over de som gjør det best i tester.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/19/2006 10:41:03 PM #7 av 7
Postet av: Torja
Denne skal være mye for pengene, best i test i forhold til budsjett receivere i "Hjemmekino" for en tid til bake. Den har pre out.
http://www.pioneer.no/no/product_detail ... y_id=42-98
På komplett har de den til 3290:-
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320575
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar