Logo

Hva skal jeg velge Epson EMP-TW600 eller BenQ PE7700

Skriv et svar
1/18/2006 7:24:32 AM #1 av 3
Postet av: R_Kapell
Nå har jeg lest en del og kommet frem til at jeg bør vel kjøpe en PJ med ihvertfall 1280*720 og HD. Men er ennå litt i tvil om jeg skal velge DLP eller LCD. Fant ut at LCD har en levetid på ca 30000 timer, ihvertfall det de fortalte meg på et par hifi plasser jeg forhørte meg på. Så tror ikke den brenner ut før jeg bytter den ut igjen om jeg skulle velge denne. Har kommet frem til disse to :

Epson EMP-TW600 eller BenQ PE7700 (Panasonic PTA-E900 er jo også aktuell men den koster jo en del mer en TW-600 samt bilde er vel litt bedre på TW-600). Noen som har innspill på for og mot. 12700.- kontra 17000.- er jo også et moment :)

Fikk også fortalt at DLP dekker ca 94% av bilde med "grafikk" og resten med mellomrom mellom pixlene. LSD hadde ca 65% med grafikk og resten med mellomrom , har dette noe å si \ merkes dette ?

Hva er å annbefalle av komponent kabel eller generelt de kabler en trenger for å få best bilde fra DVD spiller \ Playstation 2

Hva lerret bør en velge for å få mest ut av PJ'en ?

Takker så masse for et hvert innspill som måtte komme.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2006 4:32:19 PM #2 av 3
Postet av: boly
Les dvd hjemmekino nr. 10 2005. Der testes Epson TW600 og Panasonic PT-AE900. Kjøpte selv TW600 ut fra denne testen.

Har ikke sett BenQ PE7700 så den kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg er meget fornøyd med min pj.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2006 7:08:40 PM #3 av 3
Postet av: Tor Rasmussen
Ut i fra service, support, usikkerhet rundt modellen, diverse plukk og faenskap. IKKE kjøp BenQ7700.
Projen i seg selv holder mål hvis du får en som fungerer, men apparatet rundt, servicemessig, fungerer overhodet ikke.

Kjøp TW-600

(PE7700-eier)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar