Logo

Hva er best "allrounder", Plasma eller LCD?

Skriv et svar
12/3/2007 8:30:33 PM #1 av 13
Postet av: Gunner
Hei!

Skal kjøpe meg ny tv nå. Er kommet til det steget at jeg har funnet meg 2 brukbare, som jeg tror jeg blir fornøyd med.

Nr 1 er Panasonic TH-42PV70 Plasma.

Nr 2 er Toshiba Regza 37x3000PG. LCD.

Har gjort litt forarbeid og funnet ut at begge har vunnet tester i Lyd og Bilde, og har generelt fått mye skryt.

Bruken min er i hovedsak film og tvprogrammer, men den vil også bli brukt en del til konsoll (PS3). Hva bør man velge?
Remember Everything - Forgive Nothing
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 8:39:30 PM #2 av 13
Postet av: petre2006
Ja, det var det da..

1. Har du lyskontroll, evt. er TV'en vendt mot eller fra vindu/dagslys? Plasma er stas når du har kontroll på lyset, mens LCD derimot er mer stas når det er mye lys i rommet.
2. LCD har etterslep, noe som kommer til å irretere deg litt om du er ømfintlig for 'skygger' eller 'slør' i raske scener. Typisk TVSpill eller sportsprogrammer. På plasma er dette ikke et problem i det hele tatt.
3. Kobler du til PC er nok LCD å foretrekke, her er det litt å justere hos Plasma enda desverre, men ikke dramatisk mye.
3. Film er herlig på Plasma, et sortnivå og en kontrast de fleste LCD TV'er bare kan drømme om enda.
4. Skal du spare penger er LCD billigere enn Plasma, og slik tror jeg det kommer til å være i all uoverkommelig fremtid.

Uansett, det er to bra TV'er du har plukket deg ut, og du vil få mye glede ut av de to uansett. Likevel, to tips:

1. Koble til HD kilder så fort lommeboken og moralen tilsier det. SD signaler er en trist affære uansett hvor bra flatTV du har, er min mening hvertfall.
2. Jeg hadde gått for Panasonic'en av de to, av det du beskriver bruken din til.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 8:54:22 PM #3 av 13
Postet av: Gunner
Takk for hurtig svar, Petter.

Nå har jeg rimelig kontroll på lyset heldigvis. Og siden jeg ikke har planer om å bruke PC på tv'en så er jo saken ganske grei.. spesielt siden det bare er 5,- som skiller dem i pris :lol:

Så da ser det ut som pengeboka blir tynnere, men smilet blir breiere når neste film blir på Panasonic:)
Remember Everything - Forgive Nothing
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 9:10:19 PM #4 av 13
Postet av: MindWaste
"Gunner" skrev:
Nr 1 er Panasonic TH-42PV70 Plasma.

Nr 2 er Toshiba Regza 37x3000PG. LCD.

Har gjort litt forarbeid og funnet ut at begge har vunnet tester i Lyd og Bilde, og har generelt fått mye skryt.

Bruken min er i hovedsak film og tvprogrammer, men den vil også bli brukt en del til konsoll (PS3). Hva bør man velge?


Jepp PV70 er nok det beste valget, men siden ingen har denne på lager kan det bli vanskelig å få tak i :wink:

Se forøvrig http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=9907

Priser hos div forhandlere ser du her:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... view=price
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 9:17:23 PM #5 av 13
Postet av: petre2006
Stemmer det MindWaste skriver ja, håpløst utsolgt. Fikk en tilsendt butikken min idag, fra Norek (Komplett.no) men den har jeg ventet på i over tre uker også. Skulle egentlig hatt to stk, men det er kamp om panelene gitt...

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 9:20:02 PM #6 av 13
Postet av: MindWaste
MPX.no har 5 stk på lager iflg nettbutikken men om dette er reelt vet jeg ikke...
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 9:20:35 PM #7 av 13
Postet av: Gunner
Deal.no har 70 av 100 tilgjengelig fra uke 49/50 til en pris av 10990. Er ikke akkurat billigste prisen, men man får den i alle fall :lol:
Remember Everything - Forgive Nothing
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 9:22:17 PM #8 av 13
Postet av: MindWaste
Ville ikke tatt noe lagerstatus for gitt før du prøver å bestille.
Panasonic har slitt voldsomt med å levere til de fleste butikker
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 9:22:51 PM #9 av 13
Eneste stedet jeg har sett dem har den på lager er på Siba i Stavanger (Ifølge lagerstatus på nett)

Skal ifølge nettbutikkene komme flere på lager den 6 Desember. Hva med å kjøpe fra Sverige etc?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 9:28:28 PM #10 av 13
Postet av: petre2006
Edit:

MPX har 5 på lager..

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 9:29:30 PM #11 av 13
Postet av: petre2006
"MindWaste" skrev:MPX.no har 5 stk på lager iflg nettbutikken men om dette er reelt vet jeg ikke...


Det ER reelt :-) De har 'live' webshop :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 9:31:31 PM #12 av 13
Postet av: MindWaste
Prisen var også nesten 2500,- dyrere enn hos billigste registrerte pris så kanskje det er derfor de har noen inne :wink:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2007 10:02:34 PM #13 av 13
Postet av: Gunner
Jaja... men den som venter, venter på noe godt...?

Eller noe i den duren :lol:
Remember Everything - Forgive Nothing
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar