Logo

Hjemmekino - komponenter

Skriv et svar
2/6/2011 3:45:35 PM #1 av 1
Postet av: Tarzan76
Hei,

Jeg er nybegynner i dette gamet, og håper derfor på litt hjelp fra andre på forumet som har mer erfaring enn meg.

Jeg er på vei til å kjøpe med en hjemmekino, og regner med at jeg kommer til kjøpe komponenter, ikke komplette pakker som du får kjøpt på Elkjøp o.l.

Jeg har allerede kjøp en Philips BDP5160 Blu-Ray spiller...så nå gjenstår bare resten :-)

Når det gjelder høytalere, så ønsker jeg primært å kjøpe gulvhøytalere både foran og bak, og jeg har forsøkt å finne noen som er relativt smale, men jeg tenker også litt på disignet, svarte er derfor å foretekke.
Har funnet disse på surround.no:
http://www.surround.no/product/445616/Proson-Reality-33-SA-Black-Piano.html
men jeg er veldig usikker på om disse er av god kvalitet.
Har også sett at de selger noen stilfulle Andersson S-500 høytalere hos NetonNet, men igjen er jeg usikker på kvaliteten på disse.
Det hadde nemlig også vært å foretrekke å kjøpe trådløse bakhøytaler så jeg slipper å trekke kabler over hele stua.
Jeg har mulighet til å gå opp i pris for god kvalitet, hvis det er noen som har noen anbefalinger.

Når det gjelder receiver så har jeg sett at det er mange som anbefaler Yamaha RX-V767B så regner med at jeg går for denne.

Når det gjelder fronthøytalere og subwoofere så er det utrolig mange å velge imellom, og jeg ser også at det selvfølgelig er mulig å kjøpe høytalerpakker inkl. både front/bak, sub og receiver, men som nenvt over er jeg veldig ivrlig på å finne noen gulvhøytalere og det er ikke så mange pakkeløsninger inkl. denne type høytalere ser jeg.
Jeg tenke på Dynavoice Def. DC-5 Black som centerhøytaler og eventuelt XTZ 99 W10.16 pianolakk Sub, men finner man en pakkeløsning vil nok det selvfølgelg bli billigere.

Jeg tar derfor imot alle gode forslag med takk.
Tarzan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar