Logo

Hjelp! Trenger råd om kjøp av flatskjerm.

Skriv et svar
1/5/2012 7:08:39 PM #1 av 5
Postet av: ahh
Inntil i dag var jeg overbevist om at jeg kun skulle ha led-tv, mest pga. lavt strømforbruk og skarpe bilder. Etter å ha snakka med forhandler, ble jeg usikker, heller en del til plastma nå pga. mer naturlig bilde. Kanskje noen her kan overbevise meg/forvirre meg ennå mere..

Våre behov: Tv for å se film, vanlige programmer og bruke PS3. Ønsker også å kunne kople til PC, minnepenn/ekstern harddisk.
Ikke nødvendig: 3D og smart-TV-funksjon, men det er fint hvis det er WiFi-muligheter.

Det viktigste er [u]god bildekvalitet [/u]som ikke koster skjorta, må komme under 10.000, helst ikke bare rett under. Lyden i selve TV'n er ikke så viktig, det får vi fra hjemmekinoannlegg (vurderer Onkyo HT-S5405).

Hos lokalforhandleren får jeg kjøpt et Panasonic TX-P50U30E for kr.7500,- samme tv får jeg for 4995,- på Komplett.no. Synes det er et minus at den mangler usb. Finner ingen anmeldelser av den på nettet.. Den har ikke ISF-kalibrering, THX og DNA sertifisering. Kan noen fortelle meg hva det betyr? Trenger TV'n det?
Bør jeg sikte meg inn på andre modeller av Panasonic? Tror jeg satser på Panasonic hvis det blir plastma. Har sjekket litt TX-P50G30.

Det jeg er mest skeptisk til mht. plastma er alt jeg har hørt om at bildet kan brennes til skjermen og at det ikke egner seg i ei stue med en del lys. Før vi evt. får et eget TV-rom må TV'n stå i stua, der er det ikke helt mørkt når vi ser på TV..

Er takknemlig for tilbakemeldinger, helst så raskt som mulig :D

Hilsen ahh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/5/2012 8:51:32 PM #2 av 5
Postet av: Jorn.Finnerud
Ville nok ikke gått for U-serien til Panasonic. G-serien er derimot noe helt annet. koster 7.990,- hos Hifi klubben blandt andre, så det er en god pris på en god modell.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2012 12:27:01 AM #3 av 5
Postet av: ahh
Takk for raskt svar! Skal sjekke ut med forhandleren om hva han kan tilby G-serien for.

Hva mener du om å spille PS3-spill på plastmasjerm til f.eks. tx-p50G30y? Vil det bli merker i skjermen? Lurer på det samme når det gjelder bruk av PC der TV-skjermen blir brukt istedenfor PC.skjermen.

Er det noen kjørevettregler som gjelder mht. avstand til TV og antall tommer på skjermen? Får ansiktet ca. 3,5 meter fra skjermen. Blir 50'' litt i største laget da, selv om mange påstår at man venner seg til det etter ei ukes tid..?! Hva er neste str. under i G30y-serien?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2012 9:33:13 AM #4 av 5
Postet av: Jorn.Finnerud
Det er ikke noen problemer med å spille på plasma i forhold til innbrenninger så lenge man er litt edruelig i forhold til kontrast. pikselorbiter roterer pikslene slik at bildet ikke står på stedet hvil hele tiden. Plasma har rask respons noe som er viktig på gaming. størrelsen under er 46.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/12/2012 9:04:21 PM #5 av 5
Postet av: ahh
Nå nærmer det seg kjøp av flatskjerm. Det ser ut til å stå mellom tx-p50G30y og tx-p50G20.

Forhandleren kunne ikke si hva som er forskjellen på de to, men i butikken har de tx-p50G20 til nedsatt pris, kr.9.995,- Vet ikke førpris og heller ikke om det er et godt tilbud, men forhandler skal gi tilbud på tx-p50G30y når han finner pris, mest sannsynlig i morra.

Kan du/andre si noe om likheter/viktige forskjeller på de to modellene?
Hva står y'en for i G30-TV'n? (Finner ikke mye info om akkurat tx-p50G30y på nettet)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar