Logo

Hjelp til valg av TV

Skriv et svar
11/27/2007 5:17:45 AM #1 av 7
Postet av: gilean
Hei. Jeg er en nybegynner når det gjelder TV og skulle gjerne hatt noen råd når det gjelder TV-kjøp. Er en student med ca 12 000 kr til overs, og skulle gjerne hatt meg en ny plasmaskjerm.

Ser mye på Panasonic PV70, men det er jo store leveringsproblemer med den ser jeg. Dessuten stresser det ikke med ny TV enda, så jeg lurte på om jeg bør vente til neste modell fra Panasonic kommer ut en gang til våren, da jeg vil gjerne ha det siste innen teknologi :D

TV-en brukes for det meste til filmer og fotball-titting. Vurerer kanskje å kjøpe en spillkonsoll, men det er ikke bænkers enda. Vil gjerne bruke en ny HD DVD eller Blue Ray spiller til TVen også men venter kanskje til teknologien forbedrer seg litt og prisene faller.

Så jeg lurer på om jeg bør kjøpe PV70 nå, eller vente til den nye modellen kommer ut, eller evt. noe annet igjen?.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 6:55:36 AM #2 av 7
Nye modeller kommer vanligvis i Mars-Juni fra Panasonic. Om du vil vente eller ikke er helt opp til deg, men du regne med å vente en stund til prisene faller som til samme nivå som dagens modeller. Og det kommer jo alltid noe nytt og bedre noe.

1STK på lager av PX70 her:
https://www.mamoz.no/mamozv3/default.as ... 0EA&bhcp=1
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 9:38:43 AM #3 av 7
Postet av: gilean
takk skal du ha!

hmm... sto lite om produktet på den siden. er det garantert at produktet er akkurat lik den vanlige px70? var nemlig innom en pv70 på techlife.no som var en del billigere enn en 'den vanlige pv70' på samme side. så ut som den ene ikke hadde v-real teknologi. en annen billigere pv70 igjen hadde lavere kontrast. hvordan skal jeg vite om det ikke er v real 2 teknologi eller lavere kontrast på dette produktet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 5:47:05 PM #4 av 7
Hmm, har aldri vært borti dette problemet.
Det pleier bare å være en betegnelse levrandøren tilfløyer på sine varer. Så på nett og det skal være samme tv.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 8:47:38 PM #5 av 7
Postet av: gilean
ok. ser nå at den har blitt kjøpt likevel. akkurat nå som jeg var nesten sikker på å bestille den. :( kanskje jeg skal forhåndsbestille.

noen som vet noe som helst om de nye modellene som kommer fra panasonic til våren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 9:27:05 PM #6 av 7
Postet av: petre2006
Bare for å bekrefte en ting, men ikke OT denne tråde for det;

Panasonic har ikke problemer med å levere til etterspørselen, de har nok bare gitt opp. Hadde det ikke vert for at de laget så gode TV'er som får så vannvittig med skryt så kanskje de kunne ha tilfredstillt etterspørselen.

Man kan se problemet/utfallet på mange måter. Det mest interessante scenarioet er nok at mange sitter å skjelver i spenning om når apparatet skal bli sendt, og vet at de vil få et fantastisk panel. Likevel går det en limit på hva det gjelder tid. Folk begynner å snuse på andre merker og siden det ikke er noen Pana' plasmaer å sammenligne med ender man gjerne med en bra LCD eller kanskje en annen plasma. Til slutt vil Panasonic sitte igjen med en historie som gikk som så;

..Pana' laget muligens det beste budget apparatet, men kundene fikk aldri varen hjem...

Slik vil folk huske tror jeg, og kanskje, bare kanskje velge et annet merke for resten av TV valgene som blir tatt. Jeg registrerer at Norek(Komplett) hadde 91 PV70E på vei i forrige uke, fikk 8 stk inn (jeg fikk inn ett av de) og ble tom i samme åndedråg. Nå kan man lese at det er 9 stk usikkert på vei inn 4 des.. Dette begynner å bli pinlig for Panasonic, kan ikke forstå noe annet. De får heller skru opp prisene litt for å stoppe dette vannviddet. OG, hvis Panasonic vil holde posisjonen sin, så må de bygge en ny fabrikk ett sted i Europa så de kan holde tritt.

Mine to yen... Sorry for å nesten ødelegge tråden din :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2007 10:40:56 AM #7 av 7
Postet av: gilean
Hei. Da har jeg bestilt en panasonic pv70. men som den evige tvileren som jeg er, loket jeg rundt på nettet i søk etter mangler med min tv som jeg kanskje vil slippe hvis jeg venter på den nye modellen. da snublet jeg over denne tråden (http://forbruker.no/digital/tester/tv/a ... 811123.ece), der jeg leste at panasonic neste år vil få støtte for 1080p/24 slik filmene ligger lagret på Blu-ray og HD DVD-platene. Vet at det bare blir spekulasjon om man skal dømme neste modells TV uten å ha sett den, men noen som har lyst til å spekulere om hvor mye bedre neste års modeller blir med nevnte funskjon? er det et stort savn i årets modell?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar