Logo

Hjelp (meg) med å velge ny TV

Skriv et svar
7/30/2008 8:59:45 AM #1 av 7
Postet av: Kjippsos
OK, så har tiden kommet for at jeg skal kjøpe meg ny TV. Fra før har jeg en gammel SONY 29", skal ikke så mye til for å bli bedre enn den. Så da er spørsmålet; hva skal jeg velge.

Moment som må vurderes:
- Har sett for meg en størrelse på 40" eller 42", men ikke bredere enn 107 cm (det maks-størrelsen jeg får lov til å ha :D ).
- Stua er temmelig stor og lys, med vindu på siden og i front av TV (bak sofaen mao).
- Er flittig seer av DVD, ikke fullt så mye TV (utenom fotball).
- Kommer til å kjøpe PS3 (eller XBOX360) i løpet av høsten/vinteren, og denne blir ganske mye brukt (som min PS2 blir nå).
- Budsjett ligger vel på +/- 12000 (eller der omkring).


Er det noen som kan gi meg noen gode tips til hva jeg skal kjøpe?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/30/2008 12:59:38 PM #2 av 7
Postet av: gglunde
Ønsker du å prioritere topp bildekvalitet, så er valget Pioneer PDP-4280XA. den får du for 15000.

Du trekker frem lyst rom, og da vil sikkert mange hevde at LCD er tingen. De har noe mindre refleks og har et noe mer lyssterkt bilde. Men ikke glem at at mesteparten av tiden brukes TVen om kvelden og i den mørke årstiden. Forøvrig har Pioneer klart å dempe refleksen bra til å være en blank skjerm. Den fungere også bra til spill.

Hvis Plasma er uaktuelt, så er de dyreste og nye Sony modellene bra (W- og X-serien). Vil advare mot å kjøpe rimeligere LCD-modeller med Full HD. De har for dårlig bildeprosessering til å klare oppskalering på en bra måte. Resultatet er et grøtete og mer uskarpt bilde enn modeller med lavere oppløsning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/30/2008 5:22:29 PM #3 av 7
Postet av: Kjippsos
Tusen takk.

Da er jeg ett steg nærmere...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/17/2008 9:34:06 PM #4 av 7
Postet av: shezz
Vil advare mot å kjøpe rimeligere LCD-modeller med Full HD. De har for dårlig bildeprosessering til å klare oppskalering på en bra måte. Resultatet er et grøtete og mer uskarpt bilde enn modeller med lavere oppløsning.


Hva definerer du som de billige FULL HD tvene? (Hvilke prisklasse?)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/18/2008 8:32:08 AM #5 av 7
Postet av: Blueflame
Jeg kan iallefall anbefale deg Pioneer på det varmeste. Har fjorårets 427XA i en lys stue, brukes til mye TV, dvd og Bluray. Sist men ikke minst PS3 også. Har absolutt ingenting å utsette på den.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/18/2008 8:52:30 PM #6 av 7
Postet av: Kjippsos
Takker så mye for alle innspill.

Noen flere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/20/2008 1:35:07 PM #7 av 7
Postet av: Baal-Zebub
Jeg var selv i samme situasjon, til samme budsjett. Jeg endte opp med en SONY KDL 40W4000 som jeg kan gi mine varmeste anbefalinger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar