Logo

Henge opp plasma - kor høgt?

Skriv et svar
8/6/2005 8:43:14 PM #1 av 5
Postet av: FreddyB
Er det eit "standardmål" for kor høgt oppe på veggen ein bør henge ein plasma for å utnytte bildet best mulig..? Kanskje eit dumt spm, men eg har nettopp pussa opp stova, og vil gjerne henge opp skjermen ein gang, på den mest perfekte plassen.

Erfaringar anyone..?

Stolane er reclinerar, så ein kjem ikkje så veldig høgt over bakken når ein sit og slangar seg framfor tv'en.

Og tv'en er ein PA50. 42"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/6/2005 10:11:11 PM #2 av 5
Postet av: Rune
Personlig liker foretrekker jeg en høyde hvor nerkant av bildet ligger i øyehøyde når jeg sitter.

Var å monterte en TV i dag og da ble den plassert ca 80 cm over gulver(nerkant av TV) Det syns jeg ble litt lavt, men eieren syns faktisk det var litt i høyeste laget.

Få 2 andre til å holde TV'n mens du sitter i godstolen å vurderer.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
8/6/2005 10:23:21 PM #3 av 5
Hm.. Skal eg ta sjansen på at to misunnelige kompisar skal komme og halde tv'en medan eg sjekkar, altså..? :roll:

Får berre prøve meg fram, då. Hadde vore greit å treffe på første forsøk, i grunn.. Urfh..
8/7/2005 2:22:22 PM #4 av 5
Fiksa det aleine, eg.. Sette meg i godstolen, fokuserte på veggen der det var naturleg og kvile auga, og hengte opp plasmaen der.

Dægger'n, den småjævelen er tung når du skal ha den inn i fire spor samtidig!

Men no nyt eg livet i godstolen, gitt..

8)
8/8/2005 8:23:13 AM #5 av 5
Postet av: Carr
Min nedre kant henger nærmere 1.50 over bakken! Det høres høyt ut, men ser faktisk mye lekrere ut enn øyehøyde. Man får også fordelen av å kunne slenge beina på bordet, ha flasker osv. stående uten at noe står i veien for bildet.
Skriv et svar