Logo

Hdmi og Toshiba HD DVD EP10

Skriv et svar
11/26/2007 1:40:31 PM #1 av 6
Postet av: Skeie
Hi
Har en plasma Samsung42Q97HDX og netopp kjøpt denne hd spilleren men når dvd spilleren starter så går ikkje tven automatisk over på HDMI, den gamle dvden startet automatisk på rette scart ingangen.
og når eg trykker tven på HDMI så er det ikkje altid den vil,da står det "ikkje signal" eller sjekk signalkabel, så må eg starte dvden på ny så kommer den inn. men er det noe eg kan stille inn for å få dette til eller...

trodde HDMI inngangen kom på automatisk slik som scart inngangen når du skudde på enheten?
Noen som har noen tips!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/26/2007 3:05:31 PM #2 av 6
Postet av: Torja
Hvorfor bruker du scart? Kutt ut scarten, bruk kun HDMI. Må stille HDMI inn på tv vær gang, ja. Ikke noe styresignal fra HDMI som på scart. Husk å definer utgang fra Toshiba med HDMI. Noen merker som Pioneer og Panasonic har begynt med styresignal via HDMI, men det er ikke så veldig utbygd ennå.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/26/2007 4:32:58 PM #3 av 6
Postet av: Skeie
"Torja" skrev:Hvorfor bruker du scart? Kutt ut scarten, bruk kun HDMI. Må stille HDMI inn på tv vær gang, ja. Ikke noe styresignal fra HDMI som på scart. Husk å definer utgang fra Toshiba med HDMI. Noen merker som Pioneer og Panasonic har begynt med styresignal via HDMI, men det er ikke så veldig utbygd ennå.

Ja ok det var det med styresignal som mangler. eg bruker HDMI ser du men det var den gamle spilleren som benyttet scart og da skiftet tven automatisk. takker for hjelp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/26/2007 5:26:36 PM #4 av 6
Postet av: Torja
Da misforsto jeg, hvordan syns du EP10 fra Toshiba fungerer som DVD og HD spiller?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 3:22:29 AM #5 av 6
Postet av: Skeie
"Torja" skrev:Da misforsto jeg, hvordan syns du EP10 fra Toshiba fungerer som DVD og HD spiller?

Har ikkje fått testet den ut på HD DVD enda men ellers funker den bra, men den er veldig treg i oppstart. eg satte den til 720p på oppløsning men var ikkje så stor forsjel på vanlig dvd, men etter litt instilling på tv ble det meget bra,tror eg skal få meg en kalibrerings dvd for optimal innstilling. Får teste til helgen på HD DVD men da må den kansje settes til 1080i eller har de ikkje noe å si siden eg ikkje har full HD tv.(1080P).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 7:28:30 AM #6 av 6
1080i:
Det vil si at annenhver linje oppdateres, 25 ganger pr. sekund. Og det har en høyere oppløsning en 720P, men tar mindre båndbredde grunnet linjeflettingen.

720P:
Betyr progressiv opptegning av bildet, altså hele bildet oppdateres samtidig. Ved sport og andre filmer med mye bevegelse er dette å foretrekke da det gir mindre hakking.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar