Logo

HDMI-M1

Skriv et svar
8/17/2005 5:16:18 PM #1 av 5
Postet av: wing
Har kjøpt en dvd med hdmi, og en hdmi kabel på 10m samt en overgang fra hdmi til m1 men eg får ikkje bilde når eg setter på en film men eg får et fint bilde når eg bruker calibrerings dvd??? noen som kan hjelpe en fortvilet kino elsker :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/17/2005 5:32:16 PM #2 av 5
Postet av: Rune
Hmm. Kan det være fordi at projektoren din ikke støtter HDCP?

HDCP er en krypteringstandard som bruker for å hindre kopiering og det kan hende at kalibreringsDVD ikke har dette aktivert.

Hvilken projektor har du?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/17/2005 5:36:12 PM #3 av 5
Postet av: wing
"Rune" skrev:Hmm. Kan det være fordi at projektoren din ikke støtter HDCP?

HDCP er en krypteringstandard som bruker for å hindre kopiering og det kan hende at kalibreringsDVD ikke har dette aktivert.

Hvilken projektor har du?


Har nok bare en dell 4100MP enda, har fått høre at noen ikkje får bilde på hdmi over lange strekk er dette sant?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/17/2005 5:48:24 PM #4 av 5
Postet av: Rune
Det stemmer det, men 10 meter bør gå fint. At du får bilde fra kalibrerings DVD beviser at det ikke er det som er problemet.

Jeg tipper at problemet ligger i HDCP. Hvilken DVD spiller er det snakk om. Vet at noen kan deaktivere HDCP.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/17/2005 5:56:45 PM #5 av 5
Postet av: wing
"Rune" skrev:Det stemmer det, men 10 meter bør gå fint. At du får bilde fra kalibrerings DVD beviser at det ikke er det som er problemet.

Jeg tipper at problemet ligger i HDCP. Hvilken DVD spiller er det snakk om. Vet at noen kan deaktivere HDCP.


Det er en pioneer 668av-s
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar