Logo

HDMI, 2 outputs

Skriv et svar
7/4/2013 12:27:05 AM #1 av 3
Postet av: kristianolsen
Hei.

Lurte på om noen hadde noen tips og erfaringer med dette.. Har plugga en del enheter i reciveren(PS4, AppleTV, GET-box osv..) denne har bare 1 output.. Men jeg har både TV og projektor. Så vil jeg gjerne kjøre signalet til begge deler. Så en HDMI splitter er planalgt innkjøpt. Men hvilken(evnt noe helt anna man må kjøpe?) for å unngå handshake/EDID issues og anna drit når ENTEN TV eller projektor er på.. Kongstanken er jo bare at jeg slå på enten TV eller projektor etter hva jeg vil bruke. Men har lest litt om at det kan bli et problem hvis projektor står i "dvale" f.eks og at man da må utvikle et eget regime for å slå av og på enheter i en viss rekkefølge osv osv osv.. Har aldri planer om å bruke disse samtidig. Eller er dette et gammlet ikke-eksisterende problem?

På forhånd takk.
Kristian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/4/2013 2:28:12 AM #2 av 3
Postet av: kristianolsen
redigering av innlegget funka ikke så bra, men mente selvsagt PS3.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/4/2013 8:14:20 AM #3 av 3
Postet av: Rune
Min erfaring er at det lite problematisk hvis begge skjermene har full støtte for signaler. Jeg har 2 slike splitter hvor den ene splitten har en TV (liten PC skjerm med HDMI) som har noe begrenset støtte. Dette gjør at jeg ofte får sync problemer på begge skjermer eller ikke bilde i det hele tatt på noen signaltyper. (fra BD f.eks), mens andre signaler (som fra dekoder) fungerer uten problem.

På den andre splitten har jeg aldri slike problemer (plasma og projektor), men her støtter begge alle relevante signaltyper jeg bruker.

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar