Logo

Harman Kardon/Skurring i HF høytaler

Skriv et svar
6/4/2006 10:23:22 PM #1 av 3
Postet av: Propan
Hei,jeg har en Harman Kardon AVR 7000 i stua.

På høyre front utgang skurrer/støyer det til tider.
Dette er kun HF altså.

Jeg har prøvd å flytte ledningen til senter og VF og da skurrer det i de også.

Men: Dette er ikke hele tiden,det kommer spesiellt med èn gang jeg slår på forsterkeren for dagen,eller når alt har stått på en stund.

Det støyer slik at en skulle tro det var dårlig kontakt.
Det støyer som om radion sto på uten tunet kanal liksom.
Det gjelder uansett inngang som blir brukt,det være seg radio,dvd,tv,data etc..
Det hjelper heller ikke å mute lyden.
Og når det er som værst kan jeg dunke litt på siden av forsterkeren-da hører jeg reaksjon liksom,men det hjelper ikke.
En gang iblant forsvinner det kanskje i 2 sekunder når jeg dunker,også er det igang igjen.
Sånn kan det være ei lita beite,også er det helt vekk.

Jeg har hatt den til reperasjon 3 ganger siden innkjøp.
Første gang loddet de om alle utgangene til høytalere og satt den på test.

Andre gang hadde de den på test i en ukes til,fant så klart ingen feil tross omfattende skriftlig forklaring.
Da fikk jeg beskjed om å resette forsterker når jeg fikk satt den på igjen hjemme,de mente dt var noe galt med stikket på veggen og at forsterker måtte null stilles til akkurat det stikket.
-Det hjalp ikke.

Tredje gang etter muntlig forklaring og skriftlig en gang til satte de den igjen på test med ingen resultat.
Når jeg da igjen skuylle hente forsterker fikk jeg en regning for frakta på 500,- kr fordi de ikke fant noe feil.

Nå er jeg så fortvilet og irritert at jeg ikke er interessert i å gå opp til selger igjen og bli stemplet som en som finner på feil.

Så jeg lurte på om dere har inne har vært borti problemet og/eller vet om noen her til lands som virkelig vet hva de driver med og kan fikse dette for meg?
Jeg betaler heller reperasjonen selv enn å komme opp der og bli sett stygt på igjen.

Noen?

Takk for svar,ble langt frustrert innlegg dette.

Jan Erik.

Edit: Det skal legges til at den fungere utmerket når den ikke skurrer og er hinsides strømsterk.
Det er meget bra lyd i stua med mine Klipsch RF3 ll
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/5/2006 9:06:23 AM #2 av 3
Postet av: Flageborg
"Propan" skrev:..........Nå er jeg så fortvilet og irritert at jeg ikke er interessert i å gå opp til selger igjen og bli stemplet som en som finner på feil.


En feil er en feil.................og det er ingen grunn til å gi opp muligheten til å få rettet på dette. Har du garanti så har du garanti.

Hva med å "byttelåne" receiver med en kompis? Så har du isolert alle andre muligheter for feil i ditt eget oppsett?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/5/2006 10:58:27 AM #3 av 3
Postet av: Propan
Jeg har koblet av ALT unntatt høyrefront også,skurrer like herlig når det først skurrer-kun strømkabel og HF som er koblet på hele forsterkeren.

Når jeg kan dunke litt på siden av AVR når det skurrer og det reagerer,og kanskje forsvinner i ett par sekunder.
Da ville jeg kanskje trodd det var dårlig kontakt ett sted bare eller?

Noen som kan hjelpe?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar