Logo

Grønn/lilla flekk

Skriv et svar
11/12/2004 5:15:12 PM #1 av 3
Postet av: ter_kris
Har fått en grønn/lilla flekk nederst i venstre hjørnet på TV'n (Vanlig CRT). Har vært borte i dette før på en annen tv, og da var scart-kontakten synderen. Denne gangen aner jeg ikke hva det er. Har dratt ut alle kontaktene i TV'n (unntatt strøm) og det forsvinner ikke. Ikke alltid den er like synlig, men irriterende nok likevel! Har heller ingen andre apparater som kan forstyrre (tror jeg.). TV'n er kun en uke gammel, så jeg regner med det kan være en garantisak hvis jeg ikke får gjort noe med det?
Noen som kjenner til problemet?
-tk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/13/2004 11:53:39 AM #2 av 3
Postet av: Knut
"ter_kris" skrev:Har fått en grønn/lilla flekk nederst i venstre hjørnet på TV'n (Vanlig CRT). Har vært borte i dette før på en annen tv, og da var scart-kontakten synderen. Denne gangen aner jeg ikke hva det er. Har dratt ut alle kontaktene i TV'n (unntatt strøm) og det forsvinner ikke. Ikke alltid den er like synlig, men irriterende nok likevel! Har heller ingen andre apparater som kan forstyrre (tror jeg.). TV'n er kun en uke gammel, så jeg regner med det kan være en garantisak hvis jeg ikke får gjort noe med det?
Noen som kjenner til problemet?


Står det noen høyttalere veldig nærme TVen?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/14/2004 3:13:23 PM #3 av 3
Postet av: ter_kris
Har funnet ut av det nå. Det VAR scart-kontakten denne gangen også, men nå hang det igjen selv om jeg tok den ut. Slo av TV'n og lot den stå av en liten stund, og "flekken" forsvant. Har nå kjøpt en skikkelig kabel av merket Monster. (Bare 400 spenn. Verdt pengene, fikk også skarpere bilde samtidig). Faktisk fikk jeg samme problem nå også, men den er svak og bare på størrekse med en 5-krone.
Det er iallefall tydelig at det er en slags "magnetisk" forstyrrelse.

Når det gjelder høyttalerne, så står de ca. 1 meter fra TV'n på hver side.
-tk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar