Logo

Grønnskjær og innbrenning på plasma

Skriv et svar
12/26/2004 10:33:38 PM #1 av 2
Postet av: clund
Har akkurat kjøpt meg en Panasonic th-42pa30. Det er et fantastisk bra bilde. Eneste problemet er at det blir et grønnskjær på øvre/nedre halvdel av skjermen når det er noe grønt i bildet. Har ikke helt klart å finne ut om det kun er da, men det virker sånn. Noen som har vært borti det samme eller vet hva det kommer av? Har ingen høyttalere eller annet som skulle forstyrre. Har prøvd med to forskjellige scart kabler. (Har en digital tuner) Vet enda ikke om samme problemet er der når jeg kjører DVD.

Det andre jeg lurer på er dette med innbrenning. Er det lyse eller mørke bilder som lettest "brenner" seg fast? Og hvor lenge er det snakk om at bilde må "fryses" før dette problemet oppstår?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/27/2004 1:06:39 AM #2 av 2
Postet av: wotg
Har du muligheten til å teste med f.eks component? Feilkilden kan være mange steder, kabelen, kontakten i dvd spiller eller skjerm osv. Det kan også være at du først bør leke deg litt med innstillingene, kanskje problemet er enklere enn du tror?
Plasma skjermer i dag har ikke like mye problemer med innbrenning som før. Takket være bedre paneler og software, men det er ikke uten grunn at produsentene ikke anbefaler f.eks spillkonsoller. Det værste er dog sort skrift/mønster på hvit bakgrunn, det kan være en skikkelig plasma killer vis det får stå et par dager.
Nå skal de også nevnes at det finnes muligheter til å minimere skadene vis de førs har oppstått. Dette er sikkert noe panasonic kan hjelpe deg med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar