Logo

gode show rooms ?

Skriv et svar
9/25/2007 8:13:10 PM #1 av 9
Postet av: Stress
Det er på tide å bytte ut den gamle saken i taket med noe nytt og spennende, men denne runden sliter jeg veldig med å bestemme meg i motsettning til tildigere runder.. Har lest dette forumet aktivt, uten at jeg har bidratt stort selv

Uansett, det er valget mellom 1080p og 720p, har for tiden ingen 1080p kilder, men ser jo at prisen på full hd ikke er avskrekkende, problemet er at det er få steder jeg kan få sett noe serlig på disse som jeg kjenner til. Leser en del omtaler for tiden, uten at jeg blir veldig mye klokere, noen hauser en pj opp i skyene mens andre mener den ikke er god. Sammtidig er det dårlig med oppdateringer på de sidene jeg har benyttet som kilde tidligere både her inne og bigscreen virker lite oppdaterte, i hvertfall etter hva jeg ønker, grunnen for vurdering av 720p er vel helst at da bruker jeg ikke 10' + på en videoprosessor :)

Uansett er det noen plasser hvor man faktisk kan få sett noen av disse PJ ene sammen, noen som vet om en plass som faktisk viser noen så man kan sammenlikne uten å bare lese specs ? jeg svinger veldig mellom 1080P enten w9ooo, hd80 (hd81 sine omtaler har skremt meg vekk fra den), VPL-VW50 er spennende men redd den blir for lyssvak for stua. Men det skjer ikke at jeg kjøper noen av disse uten å ha sett de/ sammenliknet de, og det ser ikke ut til å bli en enkel sak. derfor etter en lang avklaring.
Hvor går man for å få sett disse i levende livet? i Oslo traktene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/25/2007 8:49:49 PM #2 av 9
Postet av: Rune
Det er desverre langt mellom demomulighetene for projektor. VW50 kan man få demonstrert på Sony center på Karl Johann, og Infocus og JVC kan man se på Hifi Centeret i Vika.

Ellers er det veldig lite muligheter. Dette fordi nettbutikkene har presset prisene slik at butikker ikke ser det som lønnsomt å drive med. Det som selges i butikk er som regel projektorer som det selges lite av på nettet (som Infocus)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/25/2007 8:56:45 PM #3 av 9
Er usikker på hvor du får sammenlignet prosjektorene i ett å samme rom, men kan være en ide å ta kontakt feks med:
http://www.avhifi.no/main.php3?PI=inclu ... ntakt.html

Eller http://www.hificenteret.no

http://www.nettkatalogen.no/bransjelist ... MAoduTfHKg

Lykke til
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/26/2007 9:28:24 PM #4 av 9
Postet av: Stress
takker for rakse svar, har funnet ut at hifiklubben skal montere opp en Optoma hd80 om ikke alt for lenge, for de av dere som er intr i å titte på den
Hificenter i storgata har kun 720p oppe til demo, de snakket om å selge disse ut før de tok in 1080p, det koste meg litt, for sist jeg var innom der var ikke noe annet en en lcd pj til 70' bra nok \o/ tupp tilbake til dere. men her skal det da altså komme demoer, infocus så ut til å være det de sattset på
Alle de "kjedene" (les elkjoep, expert osv) som hadde demo tidligere har sluttet helt, så spar dere turen dit.

Endte opp med en BenQ w9000 for de som er int, er trygg på det merket, og etter å ha brukt en dag på å lese, klarte jeg ikke vente lenger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/26/2007 9:32:22 PM #5 av 9
Grattis med ny prosjektor, hørt mye bra om den.
Legg ut hjemmekinoén din her da vel? :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/4/2007 7:37:15 PM #6 av 9
Postet av: eple
Er du fornøyd med kjøpet da?
Hvorfor valgte du den framfor f.eks Sony VW50 som har fått 6 i f.eks VG og som koster omtrent det samme?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/4/2007 8:35:58 PM #7 av 9
Postet av: Stress
åja, jeg stoler like mye på de testene der som alle andre indeviduelle beskrivelser. men sjekker du pæra på sony'en så er det noe av grunnen, en merkelig vurdering sikkert men prisen på den pøra sammen med så lavt lysutbytte gjorde at jeg ble litt "avskrekket" jeg bruker pj' mye. En annen ting er at man har en tendens til å gå for ting man har testet før, da jeg har god erfaring med BenQ føltes det tryggere kjøp. Sony er bra, for al del men jeg kjenner ikke merket innenfor PJ'er

å si jeg er litt misfornøyd med bare en hdmi inngang.. men bildet er det ingen ting å si på. Har selv sett på Sony'en i Sverige, selvfølgelig under et annet oppsett en det jeg har hjemme, og den var bra, veldig bra.
Bilde messig er (var) jeg veldig fornøyd med benQ men har ikke fått kalibrert noe serlig enda så det er mye å hente tenker jeg som nevnt nedenfor virker ikke fjernkontrollen

Nå er ikke ting helt på plass enda dessverre, fjernkontrollen har enda ikke fungert. og det har kommet en ujevnhet på bildet jeg ikke aner hva er. En jeg kjenner har nettopp bestilt en Sony WL 60, så når den kommer kan jeg sikkert få sammenliknet bedre. venter nå uansett på å se hva de sier hos benQ om feilen på bildet ( ser ut som en linse feil) orker ikke kalibrere noe som må kalibreres på nytt. det eneste jeg har å utsette på den er at den er litt for lys sterk, der ser jeg ut til å ha gjort litt dårlig utregninger. men jeg antar at det også kan justeres så snart jeg har en fjernkontroll så jeg får testet litt forskjellig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/6/2007 10:42:00 AM #8 av 9
Postet av: eple
Hva er egentlig forskjellen på VW50 og VW60 da? bortsett fra fargen og prisen.. Så en sånn teknisk beskrivelse et sted på nettet og da var alt helt likt... men regner med at 60 som er et år nyere og betydlig dyrere må ha noe som gjør det verdt å legge på 10 000.-?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/6/2007 11:22:22 AM #9 av 9
Postet av: petre2006
Av erfaring med BenQ PE8720 er den helt vannvittig å tune inn til dine ønsker, det er muligheter inn i evigheten. Anbefaler å få tak i en THX optimizer (som har bilde delen med også) for å få justert dette til rommet ditt.

W9000 er jo strengt tatt bare en 8720 med ekte HD (1080p) og vi vet jo fra før hva folk/tester synes om 8720, det er jo en av referansene. Sortnivået er som tatt ut fra svarte natta ;-)

Vel, grattis med ny PJ, synd du har litt fusk, men det skal vel la seg ordne tenker jeg. Til opplysning er jo BenQ fremdeles på 'introstadiet' og pøser ut produktene sine til lavere pris enn f.eks Sony. Begge er japanske, og BenQ har som visjon å få et merkbart innhugg i markedsandelen på sikt. (Snakket med BenQ kundestøtte her om dagen på en helt annen sak, en defekt skjerm hvis noen lurte)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar