Logo

Får ikke lyd i Subwoferen XTZ 99 W10.16

Skriv et svar
1/8/2011 10:37:01 PM #1 av 6
Postet av: cyber_kalle
Kan noen hjelpe meg med å få lyd i Subwoferen XTZ 99 W10.16?
Fikk ny subwoferen i dag men jeg klarer ikke å få den å fungere ordentlig. Det er litt lyd i den, men ikke særlig bra da. Tru og jeg har koblet den riktig inn i reciveren (Yamaha RX-663)? Har brukt inngangen på reciveren hvor det står subwofer 1. Er dette riktig? Tilkoblingen er en signalkabel + splittkabel inn i subwoferen. Er noe jeg må gjøre i instillingene på reciveren? Er det noen som kan hjelpe eller har noen gode tips eller en sjekkeliste på feilsøk?

mvh
Ole
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2011 8:32:59 AM #2 av 6
Postet av: Jan frode
Hei

Prøv og sett høytalerene til SMALL i oppsettet på Yamaha,n

Frode
Mvh
Jan Frode

Samsung PS64D8005-Yamaha 765-Cambridge Azur 651C-Hegel H200 -Hegel HD20-Vienna Acoustics Mozart Grand SE-Sony BDP-S370-ADB HDPVR 5720 SX -Harmony one-Acer Aspire Revo R3700.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2011 8:34:51 PM #3 av 6
Postet av: cyber_kalle
Jeg er blitt litt klokere siden sist og har kjørt auto oppsett på reciveren (Yamaha RX 663). Etter at jeg kjørte auto oppsett så endret jeg noe av oppsettet i manuell oppsett. Lurer på hva "NRM" står for i resultaet på swfr? Er innstillingene rett?

Når jeg ser på resultatet så er den:
- høytalere front,senter, surround = K
- front L=OK
- center=OK
-front R=REV (hva betyr dette? var en ht kabel som var feilkoblet og lurer på at det var feilen.
-sur r=OK
-sur L=Ok
-sbr=NONE
-sbl=NONE
-prns=NONE
-prns=NONE
swfr=NRM (lurer på hva NRM betyr? er det normal?)øvrige:
LFE/baass out=SWFR
Front SP= large
Center SP= small
Sur. L/R SP=small
crossover=80HzSubwofer phase=normal

Subwoferen (XTZ 99 W10.16 er innstilt følgende:
Volum= kl.12
Frequency=max
Phase=0
High pass=av
EQ 1 og 2 =av
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/11/2011 9:02:39 AM #4 av 6
Postet av: Jan frode
"cyber_kalle" skrev:Jeg er blitt litt klokere siden sist og har kjørt auto oppsett på reciveren (Yamaha RX 663). Etter at jeg kjørte auto oppsett så endret jeg noe av oppsettet i manuell oppsett. Lurer på hva "NRM" står for i resultaet på swfr? Er innstillingene rett?

Når jeg ser på resultatet så er den:
- høytalere front,senter, surround = K
- front L=OK
- center=OK
-front R=REV (hva betyr dette? var en ht kabel som var feilkoblet og lurer på at det var feilen.
-sur r=OK
-sur L=Ok
-sbr=NONE
-sbl=NONE
-prns=NONE
-prns=NONE
swfr=NRM (lurer på hva NRM betyr? er det normal?)øvrige:
LFE/baass out=SWFR
Front SP= large
Center SP= small
Sur. L/R SP=small
crossover=80HzSubwofer phase=normal

Subwoferen (XTZ 99 W10.16 er innstilt følgende:
Volum= kl.12
Frequency=max
Phase=0
High pass=av
EQ 1 og 2 =av


Hei

Først av alt : Sett frontene dine til SMALL.

swfr=NRM :du kan velge i yamaha reciveren om "lydtrykket" skal gå fremover eller bakover "reverse"
Du kan også prøve og sette LFE signalet til front+sub
Mvh
Jan Frode

Samsung PS64D8005-Yamaha 765-Cambridge Azur 651C-Hegel H200 -Hegel HD20-Vienna Acoustics Mozart Grand SE-Sony BDP-S370-ADB HDPVR 5720 SX -Harmony one-Acer Aspire Revo R3700.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/11/2011 5:51:36 PM #5 av 6
Postet av: cyber_kalle
Noen sier at FT høytalere skal alltid stilles på small når man har sub, mens andre igjen mene at den skal stilles på large hvis man har store høytalere og stor forsterker.

"Du kan også prøve og sette LFE signalet til front+sub"

Hvordan gjør jeg dette? På sound meny finner jeg LFE level hvor man kan stille fra 0 til -20. Er det denne du mene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/3/2011 10:33:26 PM #6 av 6
Postet av: marlboro1310
Sett LFE-output til FRONT & SUB da skal det bli lyd i bassen skulle jeg tro, det gjør du i menyen for manuellt oppsett samme plassen som du velger store eller små høytalere etc.
Jeg for min del sliter med å få lyd i subben når jeg kjører 2CH Stereo, fatter det ikke...synes forsterkeren er lite brukervennlig og litt for tungvindt. (har samme forsterker, og en Mission M5 sub)
:roll:
[u]YAMAHA RX-V663 RDS [/u]
MISSION 735i
MISSION 733i
MISSION 77C
MISSION M5 AS
SAMSUNG 50" Full-HD PLASMA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar