Her
Aktiv
E-post
Vurderer sterkt å kjøpe følgende utstyr:
Pioneer VSX-415 receiver og Pioneer DV 380.
Skal mao ikke investere i noe "ekstrem-utstyr", men et greit utstyr i stua for først og fremst musikk i tillegg til DVD-film og lyd fra TV. Regner med at det går greit å koble to ulike DVD-spillere til receiveren. Men så til spørsmålet:
For en ikke-entusiast på området, så synes jeg høyttalervalg er det vanskeligste. Foreløpig så ønsker jeg ikke å ha surround-høyttalersett. Er på jakt etter gode nok front "gulvstående-halv-høyde høyttalere" (ca 80-100 cm?) med prioritering på musikklyd. Er ikke aktuelt å investere i mange tusen, men resultatet må være betydelig bedre enn mitt gamle "alt-i-ett" hifi system. Har dere noen fronthøyttalere å anbefale til denne receiveren hvor lydresultat i forhold til pris er avgjørende?
På forhånd takk for tilbakemelding
Her
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Svar på dette, siden ingen andtre ville svare ennå er at du må nesten prøve å lytte til noen høytalere selv. Det hadde vært fint hvis du kunne presantere et budsjett for disse høytalerne. Da vet vi bedre hva du er etter.
Jeg ville gjette at noen billige Tanoy høytalere ville matsje ditt budsjett. Sånn sett ut i fra elektonikken du har valgt.
Men jeg har prøvd og har Dali Concept 6 sine høytalere og kan gå for at disse er meget gode. Muligens over ditt budsjett? Det vet jeg ikke, men i forhold til elektronikk og høytalere, så er det viktigere å ha god elektronikk(receiver/dvd-spiller eller forsterker/cd-spiller) enn gode høytalere. Det hele må på en måte matsje verandre.
Men her er det nok andre som vet bedre og mere enn meg...
Lykke til i alle fall...
og ja, de høytalerne finner du på
http://www.hifiklubben.no
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.